Sökning: "Piaget i läroplanen"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Piaget i läroplanen.
1. Användning av film som stöd i matematikundervisning på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : I detta arbete har vi arbetat med hur åtta verksamma lärare ser på film i matematikundervisningen. Syftet med denna studie har varit att ta reda på hur några verksamma, undervisande lärare ser på filmvisningen på högstadiets matematiklektioner. LÄS MER
2. Jaha, och här sitter ni två? : En vetenskaplig essä om individen vs. gruppen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar mitt agerande utifrån två olika dilemman. I det första dilemmat intar jag ett grupperspektiv och utesluter individen. Den andra situationen skildrar en händelse där jag som pedagog utför en aktivitet tillsammans med ett barn, där individperspektivet blir i fokus och gruppen utesluts. LÄS MER
3. Du vet ju vad vårt styrdokument säger... : En essä om det mätbara och det svårmätbara lärandet i förskolan
M1-uppsats, LärarutbildningenSammanfattning : My essay begins with two stories showing two different perspectives when looking at learning in preschool. These two different learning styles I have chosen to call, the measurable and the difficult to measure learning. As a pedagogue I am involved in both events. LÄS MER
4. Jag kan! : Grundskolan behöver FMT
L3-uppsats, Musikhögskolan IngesundSammanfattning : I detta examensarbete har jag studerat hur omgivningen, det vill säga lärare och föräldrar, upplever att fem skolbarn i grundskolans lågstadium har utvecklats under ett år med FMT. För att kunna göra det har jag skriftligen frågat några av barnens lärare samt barnens föräldrar/vårdnadshavare hur de ser på barnens utveckling. LÄS MER
5. Språkutveckling : Att göra förskollärares tänkande synligt
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : SYFTE; Syftet är att utifrån ett språkutvecklande perspektiv undersöka förskollärares uppfattning om språkutveckling. Samt om deras intervjusvar enligt oss speglar en medvetenhet kring de språkutvecklande teorierna. LÄS MER