Sökning: "Pierre Lund"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Pierre Lund.

  1. 1. Hellre medveten än hållbar? : En kvalitativ studie kring spårbarhet inom mode- och textilindustrin utifrån svensk samtida konsumtionskultur.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Emma Derwinger; Johanna Boman; [2023]
    Nyckelord :Traceability; fashion- and textile industry; sustainability; consumer; production; consumption; CSR; CNSR; political consumption.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis is written by Emma Derwinger and Johanna Boman (2023), Division of Fashion Science Studies, Lund University. The study titled “Hellre medveten än hållbar?” aims to analyze and understand the use of traceability within the fashion- and textile industry and how relevant this tool of awareness is for consumers today. LÄS MER

  2. 2. ARG : engagemang i tider av missnöje

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Annika Engström; [2021]
    Nyckelord :Kvarteret Galten; medborgarengagemang; Arkitektupproret; Lunds Arkitektuppror; AFSL; Aktion Rädda Galten; demokrati; motdemokrati; medborgarkultur; emotioner och engagemang; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen ARG – medborgarengagemang i tider av missnöje ämnar undersöka engagemanget i protesterna mot Lunds kommuns förslag om byggnationen i Kvarteret Galten. Frågeställningen syftar på hur engagemang kan förstås utifrån teorier om medborgarkultur, emotioner och engagemang samt utifrån Pierre Rosanvallons (2006) teori om motdemokrati och det rådande missnöjet gentemot politiker och det politiska systemet. LÄS MER

  3. 3. "Dom kallar oss giggare". En studie av de nya daglönarna i flexibilitetens tjänst.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Astrid Bäckström; [2020]
    Nyckelord :flexibility; gig economy; labour; bodies; technology; precarious; work.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The following paper aims to examine and discuss the gig-economy and the workers that I call “giggare” from a cultural analysis-perspective. In this essay I hope to answer these three questions: In what way does labour operate in a material and technological aspect? How does flexibility shape the work and the worker? And how is the body of the worker visible in the labour? The study is based on the ethnographic material I collected during my fieldwork in Skåne in October of 2019. LÄS MER

  4. 4. Where is happiness? A cultural analysis of the emotional practices

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Kazumi Ichiba; [2020]
    Nyckelord :happiness; feel good; affect; emotional practice; cultural analysis; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Happiness is an affect. Affects are thought to be part of our subjective experiences. In the past, human beings have constructed complex relationships with happiness outside of ourselves. LÄS MER

  5. 5. Dismantling the Creative Director : a media content analysis of creative directors Daniel Lee and Simon Porte Jacquemus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Isabella Österlund; Allis Stenwall; [2020]
    Nyckelord :Creative director; fashion; luxury fashion; zeitgeist; consumer; fashion system; fashion-ology; social media; symbolic value; Daniel Lee; Bottega Veneta; Simon Porte Jacquemus; Jacquemus; field; communication; creativity; craftsmanship.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This bachelor’s dissertation is written by Allis Stenvall and Isabella Österlund (2020), Division of Fashion Science, Lund University. The study titled “Dismantling the creative director” - A media content analysis of creative directors Daniel Lee and Simon Porte Jaquemus aims to analyze and understand the expectation and definitions of a creative director at a luxury fashion house and what influence the modern consumer has on fashion in the current zeitgeist. LÄS MER