Sökning: "Pierre lnu"
Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade orden Pierre lnu.
1. Annie Ernaux et l'autosociobiographie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This study seeks to understand the principal elements of the autosociobiography, a term which is not widely recognized in the literary world. This term is usually associated with the author Annie Ernaux and her book La place (1983). LÄS MER
2. Kontextuella faktorer är avgörande för arbetstagarens lojalitet : En kvantitativ studie om vad det är som gör att vissa är mer lojala än andra.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : This essay contributes to research in the field of working life. This study examines employee loyalty in the workplace. Our main focus is to examine this phenomenon in relation to different relevant variables and how these co-vary. The purpose of this study is to reveal what makes employees loyal and what doesn't. LÄS MER
3. Rekrytering på potential : En studie av anställningsbarhet hos omskolade individer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : This study aims to explore the factors perceived as central for individuals who have undergone retraining to be recruited into their new profession. Specifically, it explores the factors that contribute to securing employment in the new profession after retraining. LÄS MER
4. Interventioner avseende frekventa användare vid akutmottagningar. : En kvantitativ litteraturöversikt.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Frekventa användare av akutmottagningar (FUED) står för ett oproportionerligt antal akutmottagningsbesök. Upp till 25% av besöken vid en akutmottagning kan beräknas komma från populationen FUED. Det rör sig om en utsatt grupp av människor, som är i behov av stödinsatser. LÄS MER
5. Jag pratar gärna om Jesus eller Muhammed men rör inte min tro : En kvalitativ intervjustudie om det representativa klassrummet och eleven som resurs under religionskunskapslektionerna.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This study presents the ways secondary school students and their teachers view representation in religious education lessons and how to use the students as a resource for education. With the help of eight qualitative interviews with three certified religious education teachers and five of their students, material was collected to be analysed and discussed in the light of earlier research and Pierre Bourdieu’s theory on religious and symbolic capital. LÄS MER