Sökning: "Place Commodification"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Place Commodification.

  1. 1. Gatukonstens roll i stadsmiljön : En etnografisk studie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Natasha M. Obradovic; Ida Arnegärd; [2023]
    Nyckelord :street art graffiti representation urban identity; media; communication; Berlin; gatukonst; graffiti; representation; urban identitet; media; kommunikation; Berlin;

    Sammanfattning : Abstract  The purpose of this essay is to examine the role of street art in modern cities. In order to explore this we’ve chosen Berlin as our case study, particularly the districts Friedrichshain, Kreuzberg and Prenzlauer Berg. Our chosen method is ethnography. LÄS MER

  2. 2. Om att höra ekon från modets värld -- och om att svara själv : konstruktionen av den ideala medelklasskvinnan mellan hemideologi och konsumtion i det sena 1800-talets Sverige

    Master-uppsats, Lunds universitet/Historia

    Författare :Agnes Holmberg; [2023]
    Nyckelord :mode; genus; respektabilitet; ideal; kropp; moral; skönhet; hälsa; behag; kommodifierad kvinnlighet; medelklass; hemideologi; rådgivningslitteratur; modemagasin; History and Archaeology;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to study how the ideal middle-class femininity was constructed through fashion in late 19th century Sweden. Fashion have often been studied through the construction of gender, but this study aspires to show how fashion history also can be enriched when combined with closely related fields such as history of the body and of women’s morality. LÄS MER

  3. 3. Skildringar av kvinnliga migrantarbetare i kinesisk film : Id-kortet, oskuldsfullheten och temaparken i The world och Angels wear white

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Maria Cheng Herelius; [2023]
    Nyckelord :the floating population; female migrant workers; hukou; The World; Angels Wear White; 流动人口, 户口,女性民工, 世界, 嘉年华,; den flytande befolkningen; hukou; kvinnliga migrantarbetare; The world; Angels wear white;

    Sammanfattning : This thesis examines how themes about migrant workers, especially women migrant workers are depicted in the two films The world, Shijie 世界 (2004), directed by Jia Zhangke 贾樟柯 and Angels wear white, Jianianhua 嘉年华 (2017), directed by Vivian Qu, also called Wen Yan 文言. In the background of the thesis the subjects hukou 户口, the system of household registration; the floating population, liudong renkou 流动人口, the people who are not living at the place where they are registered at, according to the hukou system and black hukou, heihu 黑户, the people who lack hukou altogether are discussed. LÄS MER

  4. 4. Becoming with Rocks : Arriving in the Riddling Middle of (tourist) Places: touch, proximity, indeterminacy

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Matt Tuggey; [2021]
    Nyckelord :place-assemblage; becoming with; embodiment; touch; relationality; ecofeminist materiality; tourism; sustainabili;

    Sammanfattning : The tourism industry is both large and growing, with private and public actors investing heavily in the commodification of places to travel to, supporting individuals with the wealth to do so, to be in different places for short time periods. Correspondingly, popular discourses and research within tourism studies have arisen, looking at attitudes and social and environmental impacts drawn along delineations of the tourist and the host and spatially enclosed tourist places or ‘destinations’. LÄS MER

  5. 5. De skulle stå upp mot storföretagen : En marxistisk kritik av spelgrafiken i Cyberpunk 2077 med fokus på relationen mellan konsument och producent

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Fredrik Hagman; [2021]
    Nyckelord :Cyberpunk 2077; Discourse; Visual analysis; Qualitative approach; Critical theory; The Frankfurt School; Commodityfetishism; Commodification; The Culture Industry; Karl Marx’ phases of alienation; Cyberpunk 2077; Diskurs; Kvalitativ visuell analys; Marxistisk läsning; Frankfurtskolan; Varufetishism; Kommodifiering; Kulturindustri;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker spelgrafik i Cyberpunk 2077, mot bakgrund av händelserna kring spelets offentliggörande – som väckte stort raseri och missnöje från inte bara spelarna själva, utan även aktieägare och spelrecensenter. Utgångspunkten i analysen är etablerandet av en diskursiv läsning inom en kvalitativ visuell analys av ett urval bilder som visar hur människor i spelet manipuleras till att köpa produkter som är skadliga för dem. LÄS MER