Sökning: "Place branding city branding"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden Place branding city branding.
1. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER
2. The Role of Outdoor & Nature Events in Place Branding : A case study of Destination Jönköping
Kandidat-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : As place branding becomes more significant to a city, events have become a way to attract visitors nationally and internationally. Large cities are putting on events that can attract millions of people. While the literature has excellent knowledge on events in place branding, the small city is neglected. LÄS MER
3. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Forskningsproblem - Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER
4. The interplay between employer branding and place in the Swedish IT sector : Potential employees' perceptions of place as part of the employer value proposition
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose: To explore the interplay between employer branding and place within the Swedish IT sector. To answer the purpose of the study, two research questions have been developed. LÄS MER
5. Reclaiming the city by bike : A study about urban development in the city of Bogotá
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Socialantropologiska institutionenSammanfattning : This study looks at the capital of Colombia, Bogotá’s mobility department, and how this institution is using the bicycle as a tool to brand the city. Bogotá has had a remarkable increase in bicycle ridership for several years, this duo to the city's implementation of bicycle lanes and politicians that have incorporated planning that favors this transport method. LÄS MER