Sökning: "Place identity formation"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Place identity formation.

  1. 1. Understanding the Freedom Convoy Movement's Collective Identity and Roles of Conspiracy Narratives: A Study of a Telegram Group

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Michelle Konopka; [2023]
    Nyckelord :conspiracy theories; collective identity; Covid-19; Telegram; text messages; memes; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis analyses how conspiracy narratives are used to negotiate a collective identity within the global branch of the Freedom Convoy movement. To better understand what common conspiracies are present and how they function for the group’s collective identity, this paper is based on empirical data from text messages and memes shared in a group chat on Telegram, an instant messaging platform. LÄS MER

  2. 2. VILKEN IDENTITET HAR JAG EGENTLIGEN? : En kvalitativ studie om utomeuropeiska unga vuxnas upplevelser av mellanförskap i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Krasia Basmaji; Selam Bitta; [2023]
    Nyckelord :Mellanförskap; exkludering; utanförskap; kategorisering; stigmatisering; identitet; kulturmöte.;

    Sammanfattning : In today's society, in-betweenness is a term that describes a position that individuals may experience when they are between different cultural groups. This can be a result of the globalized world we live in and it can also be the outcome of diversity and inclusion where people with different backgrounds and experiences strive to find their own place and voice in society. LÄS MER

  3. 3. Navigating Identities : Social Identity Formation of Afghan Male Refugees in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ahmad Walid Haji Abdul Wali; [2023]
    Nyckelord :Afghan refugees; Social Identity Theory SIT ; identity formation; migration; social groups; hierarchy of salience theory; multiple; hybrid; globalist transnationalist and religious identities;

    Sammanfattning : This study presents general themes concerning identity preservation and identity formation among Afghan male refugees living in Sweden and who obtained Swedish citizenship. This study is based on an ethnographic survey of habits and practices of Afghan refugees living in Sweden who in a process of transition must adjust their previous values and expectations as they confront often hostile surroundings. LÄS MER

  4. 4. Den delade studentbostaden : Om arkitekturens inverkan på människan och viktiga kvaliteter i hemmiljö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Vendela Andersson Serreli; [2022]
    Nyckelord :Residential quality; Home; Student residence; Student’s preferences; Architecture; Perception; Bostadskvalitet; Hemmiljö; Studentbostad; Studenters preferenser; Arkitektur; Perception;

    Sammanfattning : Bostadens kvaliteter har direkt inverkan på individens förutsättningar och påverkar livskvaliteten. Studentbostäder hör till kategorin tillfälliga boenden vilket medför viss sanktionering gällande kvalitetskrav för bostadens utformning, detta ses som problematiskt eftersom studentergenerellt tillbringar många timmar i sitt hem och hemmiljön vanligtvis också fungerar somen plats för studier. LÄS MER

  5. 5. Historiemedvetande och identitet i mångkulturella klassrum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Måns Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Historical consciousness; identity; identity formation; multiculturalism; Historiemedvetenhet; identitet; identitetsbildning; mångkultur;

    Sammanfattning : This study aims to dive deep and examine through interviews and previous research wich role historical consciousness and identity play in multicultural classrooms. The goal is to use a qualitative method to investigate for example wich role historical consciousness play in creating identities in multicultural classrooms. LÄS MER