Sökning: "Placering"
Visar resultat 16 - 20 av 1994 uppsatser innehållade ordet Placering.
16. Vi har en skrivhörna : Förskollärares reflektion kring utformningen av förskolans fysiska miljö med fokus på barns literacy
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Den här uppsatsens syfte är att skapa kunskap kring förskollärares förståelse för förskolans fysiska miljö i relation till barns literacypraktiker. Detta görs genom att undersöka hur några förskollärare reflekterar kring utformningen av förskolans fysiska miljö med fokus på barns literacy. LÄS MER
17. Nulägesanalys av vätgasetablering : En uppdatering av Färdplan 2020 mot ett Jämtkraftsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : In connection to the increase of emissions of greenhouse gases, electrification of the society is pointed out as absolute necessary to achieve the climate goals. To succeed with this, a substantial proportion of the intermittent electricity production needs, with the help from technical solutions, be used as a buffer for this production. LÄS MER
18. Modularization of High Voltage Section
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Today, Alstom has several types of High-Voltage sections (HV), which are adapted for every new type of train. Some are very similar in size and components and others are more different. LÄS MER
19. Bärighetsbedömning av skogsbroar
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : Det här arbetet behandlar bärigheten hos broar i skogsbilvägnätet. Den studerade brotypen är en vanligt förekommande stålbalkbro med träfarbana. Skogsbroarna, vilka används främst för virkestransporter, trafikeras sällan men trafiklasten är mycket tung. LÄS MER
20. Specialpedagogen under det regnbågsfärgade paraplyet : Det normkritiska uppdraget
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa intervjustudie är att bidra med kunskap om hurspecialpedagogen tolkar det normkritiska uppdraget och hur hen beskriver sin egen kunskapoch förmåga att implementera och driva detta uppdrag i verksamheten. Tidigare forskningvisar hur en hbtq-inkluderande läroplan tenderar att generera begränsad förändring av skolansom verksamhet och att elever efterfrågar större synlighet av frågorna i den dagligaundervisningen. LÄS MER