Sökning: "Plan internet"
Visar resultat 1 - 5 av 204 uppsatser innehållade orden Plan internet.
1. Gudars Skymning! : en jungiansk studie om rökkatru
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna studie undersöker den moderna nypaganska livssynen Rökkatru genom ett jungianskt perspektiv. I undersökningen används forskningsmetoder som grundad teori även kallat GT och digital antropologi som inspirerats av netnografi för att bearbeta materialet som studerats. LÄS MER
2. TILLGÄNGLIGHET I KULTURHISTORISKA BYGGNADER : En fallstudie om Hospitalsgatan, Långgatan och Kyrkogatan med fokus på kulturvärdet, säkerhetsrisker och tekniska åtgärder för ramp, hiss och dörr i Strängnäs kommun
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Purpose: This study aims to assess the three cultural historical buildings located in the municipality of Strängnäs, that doesn’t meet the accessibility requirements currently. Therefore, the aim is to suggest solutions for each three buildings that could be useful to different authorities in the future. LÄS MER
3. Hur och varför industriföretag använder sig av data från fysiska produkter
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : De senaste decenniernas teknikutveckling har fört med sig många möjligheter och industriföretags produkter genererar idag stora mängder data, exempelvis bilar. Mjukvaruföretag har legat i framkant vad gäller insamling och analysering av data och industriföretag har därifrån mycket att lära sig. LÄS MER
4. Förebygga nätmobbning : Lågstadielärares perspektiv på skolans förebyggande arbete
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Nätmobbning är ett problem som kan leda till flera allvarliga konsekvenser som påverkar ungdomar och deras familjer. De flesta barn och ungdomar använder internet dagligen. Fler och fler barn i ung ålder får egen mobiltelefon eller surfplatta. LÄS MER
5. En studie om sociala medier i förmedlingen : Sociala medier som marknadsföringskanal och dess effekter för enskilda fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Bakgrund Mäklare som fenomen, det vill säga en aktör som står mellan två parter och försöker hitta en lösning som gynnar båda, är en företeelse som funnits i alla tider. I digitaliseringens tidsålder har mäklare också tagit steget ut på nätet och så även till plattformar för sociala medier, såsom Facebook och Instagram. LÄS MER