Sökning: "Platforms run by Facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Platforms run by Facebook.

  1. 1. Dags att #kavlauppärmen!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Robin Holmberg; Emma Gyllenhammar; [2022]
    Nyckelord :samhällskampanj; riskkommunikation; digital kommunikation; strategisk kommunikation; retorik; social media strategy; covid-19; Region Skåne; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att få kunskap vad gäller hur myndigheter kan bedriva övertygande samhällskampanjer genom att nyttja digitala kommunikationsplattformar. Studien är genomförd med en kvalitativ metod, tillsammans med ett abduktivt tillvägagångssätt från ett digitalt kommunikationsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Do academia and industry agree? : A study on how cross-platform research aligns with the concerns of developers

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Conrad Tingström; Omar Zidan; [2021]
    Nyckelord :cross-platform; multi-platform; mobile development; app development;

    Sammanfattning : The number of available mobile applications (or apps) as well as the usage of these are rapidly increasing. With this increase there naturally also follows an increased competitiveness in the app market, with developers needing to produce apps of high perceived quality in order to get return users and also needing to make their apps available to multiple different platforms and devices. LÄS MER

  3. 3. Användbarhet vs Integritet : En fallstudie om hur användbarhet påverkar villighet att dela personlig information på Facebooks plattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Pontus Blume; Filip Ekberg; [2021]
    Nyckelord :Social Media; Technology Acceptance Model; Usefulness; Perceived Risk Integrity Management; Risk Tolerance; Platforms run by Facebook; Intention to Use;

    Sammanfattning : Increased participation in various social media platforms have led to large amounts of user data being generated, creating an opportunity for businesses that run the platforms to store and sell the data. This has created a situation where users are forced to weigh the benefits of using the platforms against sharing their personal information, which is a risk to their privacy. LÄS MER

  4. 4. OTT Video-Oriented Mobile Applications Development Using Cross-Platform UI Frameworks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mehdi Satei; [2019]
    Nyckelord :React Native; Flutter; Xamarin; Cross-Platform; OTT Video-oriented; React Native; Flutter; Xamarin; Multiplattformsramverk; OTT Video-orienterade;

    Sammanfattning : Google and Apple together are ruling the mobile phone industry with their operating systems, Android and iOS. Any mobile application willing to reach the vast majority of end-users, need to be run on both platforms. LÄS MER

  5. 5. Relationen mellan sändare och mottagare på Facebook : En studie med fokus på inlägg kring träning och hälsa

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Michaela Sjöberg; Fredrik Berglund; [2015]
    Nyckelord :Träning; Hälsa; Facebook; Sociala medier;

    Sammanfattning : Träning och hälsa har under senare år fått ett allt starkare fotfäste på sociala medier, inte minst på sociala plattformar såsom Facebook och Instagram. Det blir allt vanligare att man efter, till exempel, en löparrunda eller ett gympass väljer att dela med sig av sin träningserfarenhet på dessa plattformar i form av bilder, text och data från olika träningsapplikationer. LÄS MER