Sökning: "Platon Woxler"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Platon Woxler.

  1. 1. Efficient generation and rendering of tube geometry in Unreal Engine : Utilizing compute shaders for 3D line generation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Platon Woxler; [2021]
    Nyckelord :Computer Graphics; Mesh Models; General-Purpose Computing on Graphics Processing Units GPGPU ; Datorgrafik; Mesh-modeller; Beräkningar på Grafikprocessorer för Generella Användningsområden;

    Sammanfattning : Massive graph visualization in an immersive environment, such as virtual reality (VR) or Augmented Reality (AR), has the possibility to improve users’ understanding when exploring data in new ways. To make the most of a visualization, such as this, requires interactive components that are fast enough to accommodate interactivity. LÄS MER

  2. 2. Där spelbarhet möter mörk design : Måste befintlig spelbarhetsheuristik revideras?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jesper Holm Englund; Platon Woxler; [2019]
    Nyckelord :dark design; dark patterns; UX; användbarhet;

    Sammanfattning : Att göra en användarupplevelse smidig och smärtfri är något som ofta eftersträvas när tillverkare av mjukvara jobbar med design och en produkt som uppnår detta sägs ha en hög användbarhet. Inom spel används på ett liknande sätt begreppet spelbarhet istället, som ett mått på ett spels kvalitet. LÄS MER