Sökning: "Player Evaluation"

Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden Player Evaluation.

  1. 1. Designing micro exertion game for 2-minute active breaks with ML-agent-based skeletal tracking act the Godot Engine

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Mohamad Shafeah; Rayan Bayat; [2023]
    Nyckelord :Exergame; mining exergame; 2-min-exergame.;

    Sammanfattning : This thesis presents the design and development of an innovative exergame aimed atcombating the adverse effects of sedentary lifestyles, particularly prevalent among officeworkers and gamers. The game, built using the open-source Godot game engine andGoogle's MediaPipe machine learning framework, utilizes motion capture technology totranslate real-world player movements into in-game actions. LÄS MER

  2. 2. Värdeflödesanalys på Företaget AB : en utvärdering och rekommendation till fortsatt verksamhet

    M1-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Kübra Kerime Ekici; [2023]
    Nyckelord :Lean Production; Value Stream Mapping; 5S; Lean Production; Värdeflödesanalys; 5S;

    Sammanfattning : Företaget AB är ett tillverkande företag som i dagsläget är Nordens största aktör för utveckling av kontraktstillverkning. Produktionsenheten upplever att de har alltför långa led- och ställtider och har därför efterfrågat en studie om dess produktionsprocesser för att identifiera problem som gör att processerna är ineffektiva. LÄS MER

  3. 3. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  4. 4. Creating helpful and motivating motion games for active breaks in a sedentary work environment

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Daniel Norström; [2023]
    Nyckelord :exergaming; HCI; games for health; mediapipe; godot;

    Sammanfattning : One major issue that office workers face in their daily lives is a large amount of sedentary behavior. To help alleviate this, researchers at Linköping University are developing a collection of motion games to create natural and motivating active breaks named Liopep. LÄS MER

  5. 5. Enkät för utvärdering av upplevelsen av musik i spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jakob Persson; [2023]
    Nyckelord :Spelupplevelse; Musik; Enkätundersökning; Utvärderingsmetoder; Användbarhetstestning;

    Sammanfattning : Musik i spel är en viktig roll för att öka spelares fördjupning och har en koppling till spelupplevelsen. Trots detta misslyckas många konventionella utvärderingsmetoder med att fånga musikaspekterna. Syftet med denna studie var att utveckla och validera en enkätundersökning som fokuserade enbart på spelares upplevelse av musik i spel. LÄS MER