Sökning: "Player Performance"

Visar resultat 1 - 5 av 165 uppsatser innehållade orden Player Performance.

  1. 1. Främre korsbandsskador inom professionell herrfotboll: I vilken utsträckning återvänder spelare till sin tidigare nivå?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Åsenlöf: Fysioterapi

    Författare :Jonatan Henricson; Alexander Kuronen; [2022]
    Nyckelord :ACL; professional men’s football; return to play; performance level; soccer;

    Sammanfattning : Bakgrund Skador är vanligt förekommande i den professionella herrfotbollen och skador på det främre korsbandet (anterior cruciate ligament, ACL) är en skada med lång rehabiliteringstid. Efter en ACL-skada tar det i snitt 6,6 månader att återgå till träning och 7,4 månader att återgå till matchspel för spelare. LÄS MER

  2. 2. DEVELOPMENT OF IMMERSIVE EXPERIENCE FOR THE RECONSTRUCTION OF A VINTAGE CINEMA THEATRE - Explore techniques of game design and immersive technology to recreate the experience of exploring the Flamman cinema building

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :PETRA BÉCZI; [2021-11-03]
    Nyckelord :virtual reality; Oculus Quest 2; preserving cultural heritage; Blender; Unity game engine; game design and development; haptics; immersive simulation; motion sickness; technological affordances; computer graphics; performance optimization; play testing and observation; interview; thematic analysis;

    Sammanfattning : Virtual reality (VR) made cinema applications today can be considered as simple mediaplayers that are often set in a fictions environment without the privilege of explorabilitygiven to the user - who from the start remains seated in the virtual world. That is due tothe definition of user control which is restrained to the extent that the controllers aremoderated to the definition of interaction with graphical user interfaces such as mediaplayer buttons. LÄS MER

  3. 3. Deep Reinforcement LearningA case study of AlphaZero

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fredrik Mattisson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Using deep neural networks for reinforcement learning has proven very successful, as demonstrated by the AlphaZero algorithm developed by DeepMind in 2018. This algorithm is capable of mastering two-player zero-sum board games entirely by playing against itself. LÄS MER

  4. 4. Träningsupplägg som leder till framgång inom 3x3 basket : En intervjustudie med landslagsledare i Sverige och ledande världsmästarnationen Serbien

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Djordje Glavcic; Felix Hallström; [2021]
    Nyckelord :3x3; 3x3 Basketball; Physical profile of 3x3; Performance profile of 3x3 player; Performance characteristics; Basketball; Physiological demands; Physiological demands men; Physiological demands women; Physiological responses; Physiology and Performance; 3x3 Basketball players; Anaerobic profile; Aerobic profile; Heart rate basketball; Sports medicine; Basketball players; 3x3 basket; 3x3; fysiologiska krav; kravprofil 3x3 basket; anaerob kapacitet; aerob kapacitet; 3x3 basketboll; 3x3 basketspelare; fysiologi; tränarlänkbasket;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie var att belysa hur serbiska och svenska landslagstränare planerar en säsong i 3x3 basket. Förhoppningsvis kommer uppfattningen förbättras om vad som kan påverka och vilka delar som är viktiga i träningsuppläggen. LÄS MER

  5. 5. Deep learning based ball detector

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Max Holmberg; [2021]
    Nyckelord :Football Detection; Computer Vision; Deep Learning; Machine Learning; Fotbollsdetektering; Datorseende; Djupinlärning; Maskininlärning;

    Sammanfattning : Sports analysis that traditional computer vision techniques have long dominated is today getting replaced with more advanced machine learning models. To provide analysis in sports, tracking methods have to be fast and reliable, both for ease of use and for broadcasting systems to deliver data to customers quickly. LÄS MER