Sökning: "Plaza kvinna"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Plaza kvinna.

  1. 1. Kostym eller klänning? : En kvalitativ analys om könsstereotyper i två svenska modemagasin.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Lindita Ann-Charlott Bunyak; Emma Thernek; [2020]
    Nyckelord :Plaza kvinna; King of Sweden; gender; stereotypes; agenda-setting; framing; priming; equality.;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis was to examine how two Swedish fashion magazines choose to represent their journalistic content. We believe it is important to analyse fashion journalism as it shapes, or maintains, society's norms about gender. LÄS MER

  2. 2. Ett omslag trovärdigt nog att köpas : En kvalitativ studie om gestaltningen av mannen och kvinnan på tidningsomslag till modemagasin

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Jenny Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Male gaze; Female Gaze; Gender Theory; Ethos; Manlig blick; Kvinnlig blick; Genusteorin; Etos;

    Sammanfattning : Det finns forskare som menar att medierna är med och skapar vår identitet, därför måste vi ställa oss kritiska till de bilder vi ser. Enligt Gillian Rose ska vi med noggrannhet granska de bilder som exempelvis ett omslag har, för där det finns vissa kriterier vi måste ta hänsyn till. LÄS MER

  3. 3. Se mig, köp mig! : En studie om framställningen av kvinnor och män i reklam för skönhetsprodukter

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Annelie Eliasson; [2013]
    Nyckelord :Genus; reklam; kvinnor; män; skönhetsprodukter;

    Sammanfattning : Master’s Thesis in Media and Communication Title: See me, buy me – A study of how women and men are exposed in commercial advertisements for beauty products Author: Annelie Eliasson University: University of Halmstad Course: Media and Communication Term: Spring 2013 Supervisor: Ebba Sundin Examiner: Ingegerd Rydin Purpose: This studys purpose is to examine how women and men are exposed in commercial advertisements for beauty products. To examine this purpose two main questions have been formulated: What differences and similarities are there in the representation of women and men in the commercial advertisements? Are there any differences in the representation regarding the target audience in the commercial advertisements? Method: Quantitative content analysis Material: 443 commercial advertisements for beauty products in the Swedish lifestyle magazines Plaza Kvinna and Café Magazine from 2008 to 2012 Main results: The result of the study shows that women and men, presented in the commercial advertisements for beauty products, were very much alike in most aspects. LÄS MER

  4. 4. Allvarlig och smal, eller glad och mullig? : - En studie om hur kvinnan gestaltas i tidningen PLAZA Kvinna

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Jenna Glensby; Sofi Lindgren; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER