Sökning: "Pleasurable experience"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Pleasurable experience.

  1. 1. Tantalizing Terrors and Transcendent Thrills : Unveiling the Sublime Aspects in Three Works by Edgar Allan Poe

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Elin Åhlén; [2023]
    Nyckelord :Edgar Allan Poe; horror; irony; the sublime; aesthetic theory; the uncanny;

    Sammanfattning : This essay explores the sublime aspects in Edgar Allan Poe’s fictional horror, namely "The Tell-Tale Heart" (1843), "The Fall of the House of Usher" (1839) and "The Raven" (1839). The aim is to show that the sublime – an aesthetic experience articulated by Edmund Burke and Immanuel Kant amongst many – can make the reader oscillate between horror and safety. LÄS MER

  2. 2. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelyn Celis; Alicia Edberg; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobile phone; Application; Virtual and Experience; Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobiltelefon; Applikation; Virtuell och Upplevelse;

    Sammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER

  3. 3. VR Diversion Software for Alleviation and Prevention of the Fear of Needles during Immunization Procedures

    Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Thomas Gräslund; Hugert Fabian; [2022]
    Nyckelord :VR; diversion; needle fear; immunization; vaccination; trypanophobia;

    Sammanfattning : Currently available VR-diversion solutions for vaccination lack key features for delivering an immersive and pleasurable experience. A tailor-made diversionary semi-interactive VR-experience software for vaccination procedures has been developed using mainly the game engine Unity and programmed in C#. LÄS MER

  4. 4. ”Ett kompakt litterärt mörker” : En kvalitativ innehållsanalys av det offentliga mottagandet av litteraturtypen feelbad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Petra Stråle; [2022]
    Nyckelord :Feelbad; mottagande; litteraturbruk; litteratursociologi; biblioteks- och informationsvetenskap; dokumentinsamling;

    Sammanfattning : This study aims to look at the public reception of the literary form called feelbad. The empirical material is a selection of digital and printed documents and the method used is qualitative content analysis. Feelbad is a literary form which does not have a clear definition but is however used by both regular and professional readers. LÄS MER

  5. 5. Patienters upplevelse av fysisk aktivitet vid depression eller depressiva symptom : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Julia Glenmark Bolund; Johanna Dahlqvist; [2022]
    Nyckelord :Depression; Depressive symptoms; Experiences; Physical activity; Depression; Depressiva symtom; Upplevelser; Fysisk aktivitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Depression är ett utbrett psykiskt tillstånd som är en av de vanligaste orsakerna till psykisk ohälsa i världen. Depression medför stora samhällskostnader varje år och påverkar livskvalitén negativt för densom drabbas. LÄS MER