Sökning: "Plus-size storlekar"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Plus-size storlekar.

  1. 1. Kroppspositivism : provdockor och modeller som visuellt kommunikationsverktyg för större storlekar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lisa Gustafsson; Ellinor Carlström; [2019]
    Nyckelord :body positivism; body image; the female body; plus size; standard size; mannequin; model; size range; Kroppspositivism; kroppsbild; kvinnokroppen; över norm; normstorlek; provdocka; modell; storleksspann;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur två svenska modeföretag, Modefabriken och Klädverket, som båda påstår sig vara kroppspositiva visar detta i praktiken. Studien är genomförd inom ämnet textilt management. Studien är ur ett företagsperspektiv, men har även genererat inblickar från ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Gradering av stora damstorlekar : Liv med avprovningsstorlek 50

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carolina Martinsson; [2019]
    Nyckelord :Grading; plus-size; base pattern; women’s size; Gradering; stora storlekar; grundliv; damstorlek;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika graderingssätt jämförs mot företagets graderade grundliv. Undersökningen görs på uppdrag från ett svenskt modeföretag. Tidigare hade företaget en avdelning för sig med de största storlekarna, vilket togs bort för att istället slå ihop hela graderingsintervallen av storlekar till ett. LÄS MER

  3. 3. Att handla plus size-kläder : En studie av kvinnliga plus size-konsumenters köpbeteende.

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabelle Sollerhed Lundmark; Emelie Westell; [2015]
    Nyckelord :Köpprocess; kundbeteende; plus size; köpmotiv; kläder; utbud; butiksmiljö; större storlekar; köpbeslut;

    Sammanfattning : Den ökade andelen av överviktiga i Sverige skapar en växande efterfrågan av kläder i större storlekar. Det rådande utbudet uppfattas som bristfälligt och det finns ett begränsat antal klädkedjor som erbjuder kläder i större storlekar än storlek 42. LÄS MER

  4. 4. Exkluderande mode? : En fallstudie om avsaknaden av stora klädstorlekar och varumärkesidentitet hos fyra svenska modebolag.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :SOFIA SALEH; [2015]
    Nyckelord :Brand identity; Segmentation; Targeting; Positioning; Plus sizes; Swedish fashion company; Varumärkesidentitet; Segmentering; Målgruppering; Positionering; Plus-size storlekar; svenska modebolag;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper to analyze whether there is any connection between the brand identity of four Swedish fashion companies and their lack of a comprehensive size range for women.  Both primary and secondary data has been the basis of this paper. LÄS MER

  5. 5. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELLINOR HALLMAN; DANIELLA FRISCHER; [2013]
    Nyckelord :Segmentering; positionering; differentiering; affärsutveckling och plus-size;

    Sammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER