Sökning: "Plus-size"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade ordet Plus-size.

  1. 11. Size Zero eller Size Hero? : En flermetodsforskning av hur Veckorevyn förhåller sig till sitt manifest Size Hero

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isabelle Palmberg; Olivia Ivarson; [2019]
    Nyckelord :plus size; body ideal; beauty ideal; normbreaking body; mixed method; plus size; kroppsideal; skönhetsideal; normbrytande kropp; flermetodsforskning;

    Sammanfattning : Det har länge varit känt att de kropps- och skönhetsideal som råder i samhället långt ifrån inkluderar alla typer av kroppar. Modebranschen har framförallt utmärkt sig på den här punkten, och det är väl känt att det allt som oftast är smala modeller som representeras i branschen. LÄS MER

  2. 12. Kroppspositivism : provdockor och modeller som visuellt kommunikationsverktyg för större storlekar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lisa Gustafsson; Ellinor Carlström; [2019]
    Nyckelord :body positivism; body image; the female body; plus size; standard size; mannequin; model; size range; Kroppspositivism; kroppsbild; kvinnokroppen; över norm; normstorlek; provdocka; modell; storleksspann;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur två svenska modeföretag, Modefabriken och Klädverket, som båda påstår sig vara kroppspositiva visar detta i praktiken. Studien är genomförd inom ämnet textilt management. Studien är ur ett företagsperspektiv, men har även genererat inblickar från ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  3. 13. Gradering av stora damstorlekar : Liv med avprovningsstorlek 50

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carolina Martinsson; [2019]
    Nyckelord :Grading; plus-size; base pattern; women’s size; Gradering; stora storlekar; grundliv; damstorlek;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika graderingssätt jämförs mot företagets graderade grundliv. Undersökningen görs på uppdrag från ett svenskt modeföretag. Tidigare hade företaget en avdelning för sig med de största storlekarna, vilket togs bort för att istället slå ihop hela graderingsintervallen av storlekar till ett. LÄS MER

  4. 14. Det bortglömda kundsegmentet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabelle Andersson; Fredrika Mellander; Charlotta Carlstedt; [2018]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; plus size-konsument; produktnöjdhet; upplevelsenöjdhet; kroppsuppfattning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att undersöka om kvinnliga plus size-konsumenter i Sverige har lägre kundnöjdhet än de som handlar från ordinarie sortiment samt undersöka huruvida detta har ett samband med konsumentens kroppsuppfattning, upplevelsenöjdhet och produktnöjdhet. Metod: Kvantitativ metod med deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 15. Att handla plus size-kläder : En studie av kvinnliga plus size-konsumenters köpbeteende.

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabelle Sollerhed Lundmark; Emelie Westell; [2015]
    Nyckelord :Köpprocess; kundbeteende; plus size; köpmotiv; kläder; utbud; butiksmiljö; större storlekar; köpbeslut;

    Sammanfattning : Den ökade andelen av överviktiga i Sverige skapar en växande efterfrågan av kläder i större storlekar. Det rådande utbudet uppfattas som bristfälligt och det finns ett begränsat antal klädkedjor som erbjuder kläder i större storlekar än storlek 42. LÄS MER