Sökning: "Pokémon GO"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Pokémon GO.

  1. 1. Augmented Reality: ett verktyg för utbildning inom industrin : Hur kan Augmented Reality användas för utbildning och träning inom producerande industri

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Karl Lyrén; Anders Skagerlind; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Utbildning och träning av personal är en viktig del av industriers verksamhet samt ett område med stora kostnader. Att höja kvaliteten på utbildningen samtidigt som kostnader och tidsåtgång minskas är därför önskvärt. Augmented reality är en teknik som funnits länge men inte varit tillgänglig för allmänheten tidigare. LÄS MER

  2. 2. Designing UI for non-professional level creation regarding location-specific mobile games

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Petter Skogh; [2022]
    Nyckelord :user experience; maps; mobile; game; location-based; location-specific; wizard; map design; google maps; physical activity;

    Sammanfattning : The release of the location-based game Pokemon Go saw the creators breaking world records for most revenue grossed by a mobile game within its first month. With location-based games and services such as Pokemon Go becoming mainstream, new opportunities in the market have been opened. LÄS MER

  3. 3. Augmented Reality Games from a User Perspective

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Valdemar Wadströmer; [2022]
    Nyckelord :Augmented Reality; AR; Mixed Reality; MR; Games; Classification;

    Sammanfattning : Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR) games have been around for decades. Despite this, they are largely misunderstood. Games like Pokémon GO encourages people to go outside, augmenting the real world both through maps with virtual objects and cameras using see through functionality. LÄS MER

  4. 4. Rehabilitering och tillgänglighet i mobila exergames

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Cecilia Lindskog; [2021]
    Nyckelord :cerebral pares; exergames; interaktionsdesign; mobilspel; tillgänglighet; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Mobila exergames, det vill säga mobilspel som uppmuntrar användaren till fysisk aktivitet, har ökat i popularitet de senaste åren i samband med spel som Pokémon GO och Harry Potter: Wizards Unite, men stora brister råder fortfarande när det gäller tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning. I denna uppsats undersöks tillgängligheten i ett antal mobila exergames på marknaden för att utreda eventuella brister samt ge förslag på förbättringar. LÄS MER

  5. 5. Det levande biblioteket : Att öka intresset hos barn för att besöka bibliotek via rörliga AR-bokomslag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Fanny Olsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fysiska biblioteksbesök minskar år för år rapporterar Kungliga Biblioteket (2019) samtidigt som unga läser allt mindre på fritiden (Sveriges Radio, 2019). Rapporten “Unga Berättar” från 2018 har visat att unga har ett intresse av att läsa böcker men att besöka bibliotek lockar desto mindre (Hedemark, 2018). LÄS MER