Sökning: "Pokémon Go"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden Pokémon Go.

  1. 11. Fenomenet Pokémon GO: Framgångsfaktorerna bakom spelsuccén utifrån ett användarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Evelyn Gustavsson; Emma Shakespeare; [2019]
    Nyckelord :Pokémon Go; usability; success factors for mobile games; gaming experience;

    Sammanfattning : Sedan de första mobila spelen släpptes har tekniken utvecklats och så kallade exergames, vilka ställer krav på fysisk förflyttning för att avancera blir allt vanligare. År 2016 släpptes mobilspelet Pokémon Go och har, mätt med avkastning och popularitet, dominerat den mobila spelmarknaden. LÄS MER

  2. 12. Förstärkt verklighet med ARCore : Utveckling av en förstärkt verklighetsapplikation i Android med Kotlin och Azure

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Jacob Hübsch; Magnus Persson; [2019]
    Nyckelord :ARCore; Kotlin; Azure; Android; Visual Studio; Augmented Reality; Förstärkt Verklighet;

    Sammanfattning : The technology of “augmented reality” has existed in an experimental stage since the early 1990s, but it is not until around year 2010 that commercial use in the form of both hardware and software became available, for example, when Pokémon GO and Google Glass were announced. The aim of this thesis is to develop a mobile application that utilizes the technique of augmented reality to gain an insight into the technique’s potential, as well as the various tools available in this type of development. LÄS MER

  3. 13. Pokémon Go och fysisk aktivitet – En litteraturstudie om användbarheten av aktiva mobilspel vid folkhälsoinsatser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Susanna Hansson; Karolina Eriksson; [2018-06-13]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; Pokémon Go; aktiva mobilspel; folkhälsa; Physical activity; Pokémon Go; active mobile games; public health;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fysisk inaktivitet och stillasittandet ökar i Sverige och globalt sett vilket medför hälsorisker i form av exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes, vissa typer av cancrar och fetma. Det har på senare tid diskuterats hur aktiva tv- och mobilspel kan användas för att öka den fysiska aktiviteten. LÄS MER

  4. 14. Kartläggning av risker med Pokémon GO

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Veronika Thorsson Högfeldt; [2018]
    Nyckelord :Pokémon GO; pedestrians; risks; cellphone; Pokémon GO; fotgängare; risker; mobiltelefon;

    Sammanfattning : Pokémon GO is a popular but relatively new mobile game that came out in the summer of 2016. The idea of the game is to get the players to get outside and get about. It can be seen as positive with fresh air and exercise, but research shows that pedestrians using mobiles in traffic, for example, have a more risky behavior. LÄS MER

  5. 15. Designing for smartphone AR games

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Veronika Mossum; [2018]
    Nyckelord :HCI; Interaction design; Augmented reality; design; Content analysis; UX; AR;

    Sammanfattning : Efter en tillfällig intresseminskning åren efter 2012, har AR nu nått en stadig takt av ökat intresse. Med smartphones som en ny plattform för AR applikationer, förflyttas forskningen till ett bredare fält och når en större användargrupp. LÄS MER