Sökning: "Pokémon Go"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden Pokémon Go.
16. På upptäcktsfärd i hemstaden : hur vi upptäcker nya platser genom Pokémon GO
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Det är inte enkelt att beskriva det fenomen som tog plats under sommaren 2016. Plötsligt var det människor i varje park, torg och promenad med blicken stint fäst på mobiltelefonen. Pokémon GO hade tagit världen med storm. Forskare, spelutvecklare och spelare vittnade alla om de positiva effekterna hade på de som brukade spelet. LÄS MER
17. Pika Pika? Pikachu! : En kvalitativ spelanalys av de socialt uppmuntrande designelementen i Pokemon Go.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This paper is about how the location based game Pokemon Go motivates players to play the game outdoors and defining the games design principles and how they encourage social interaction between players. The paper has made use of three different qualitative data gathering methods, a brief ethnographical field study, semi structured interviews and an analysis based on theoretical frameworks used for conducting research about video games. LÄS MER
18. Player perceptions of Pokémon Go
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : In a recent pilot study, it was revealed that certain players of Pokémon Go did not account for the game while asked to specify the games they played regularly, although they had previously mentioned that they play the game daily. This paper will explore those player’s perception of Pokémon Go in aim to understand why they did not account for the game. LÄS MER
19. När verkligheten är en del av spelet : En kvalitativ studie om spelet Pokémon Go's framgång
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I juni 2016 var det svårt att undgå den trendvåg som passerade. Spelet Pokémon Go laddades ned så pass många gånger att det skulle kunna motsvara 1,3 procent av jordens befolkning. Olika åldrar tycktes intressera sig för spelet som kan beskrivas som ett fenomen. LÄS MER
20. Vad är drivkraften bakom användningen av tredjepartstjänster till spel? : A case of Pokémon Go
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : In addition to the rise of digital games in all their forms, users often engages in existing services or even develops new external services. These external services often comes in forms of forums, mobile applications developed with a certain function in focus and applications dedicated to provide users with certain information. LÄS MER