Sökning: "Pokémon Go"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden Pokémon Go.

  1. 21. Pokemon Go : Har applikationen Pokemon Go fått barn att röra på sig mer på sin fritid?

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Frida Wallin; [2017]
    Nyckelord :pokemon go; stillasittande;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med den här studien är att undersöka om spelet Pokemon Go kan få elever att röra på sig mer på sin fritid och på så sätt minska stillasittandet där ofta mobil/tv-spel och tv-tittande ingår. Kan ett mobilspel motivera barnen till en aktivare fritid? Hur kan skolan ta hjälp av den nya tekniken för att motivera elever till mer rörelse i skolan? Hur många steg tar eleverna de dagar de inte letar efter Pokemons?  Hur många steg tar eleverna de dagar de letar efter Pokemons?                 Sitter de mindre framför datorn/tv och spelar nu än innan de började spela Pokemon GO? Metod För att besvara syftet användas främst en kvantitativ metod dels genom enkätundersökning och stegräknare men även kvalitativa intervjuer har genomförts. LÄS MER

  2. 22. Kods betydelse för människors rörelse i offentliga rum

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Sam Samuelsson; [2017]
    Nyckelord :Kod; mjukvara; virtuella geografier; transduktion; teknicitet;

    Sammanfattning : This study takes recent philosophical and theoretical developments in the field of virtualgeographies into consideration. It seeks to apply these developments throughethnographic research centring on if and how code can influence human movement inpublic spaces. LÄS MER

  3. 23. History Hunt : Raising User’s Curiosity towards Places of Historical Value using Narrative-driven, Location-based Augmented Reality

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medieteknik (ME)

    Författare :Eric Olsson; [2017]
    Nyckelord :augmented reality; human-computer interaction; geolocation; narrative; historical information; Förstärkt verklighet; navigationssystem; applikation; narrativ; historisk information; människa-datorinteraktion;

    Sammanfattning : Today our society is greatly built on modern technologies. In most parts of the world itis a social standard to have access to a smartphone and the Internet. Being able to keepin touch with others, consuming information, or being entertained independent of placeand time are assumed standards. LÄS MER

  4. 24. Klara, färdiga, Pokémon Go! En studie kring användarnas attityd kring fysisk aktivitet och sociala interaktioner med Augmented Reality spelet Pokémon Go

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jenny Lam; [2017]
    Nyckelord :Augmented reality; Pokémon Go; social interaktion; fysisk aktivitet; attityder; AR mobilspel;

    Sammanfattning : AR-spelet Pokémon Go har spridits i världen runt om och även gjort en stor succé sen det först lanserades sommaren 2016. Målet med spelet var att få användarna att vilja utforska världen mer, förbättra den sociala interaktionen och öka den fysiska aktiviteten. LÄS MER

  5. 25. Pokémon Go - En ny syn på aktivitet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Louise Löfgren; Martina Perdomo de Pietro; [2017]
    Nyckelord :Health Promotion; Pokémon Go; interactive apps; physical activity; qualitative research; children; health counseling; Hälsopromotion; Pokémon Go; interaktiva appar; fysisk aktivitet; kvalitativ forskning; barn; hälsovägledning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva barn och föräldrars upplevelse av att spela PokémonGo, samt att redogöra vilka komponenter som motiverar till fysisk aktivitet. Genom enkvalitativ metod med latent ansats utfördes fyra stycken intervjuer med hälsopromotion ifokus. LÄS MER