Sökning: "Pontus Grön"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Pontus Grön.

  1. 1. Diversifying a Real Estate Portfolio Through Infrastructure Investment : An Interview Study of Opportunities and Challenges in the Nordics

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Carl Jussi-Pekka; Pontus Grundström; [2023]
    Nyckelord :Real Assets; Infrastructure Investments; Nordic Infrastructure; Barriers; Opportunities; Real Estate; Reala tillgångar; Infrastrukturinvesteringar; Nordisk Infrastruktur; Barriärer; Möjligheter; Fastigheter;

    Sammanfattning : Since the financial crisis infrastructure has become an increasingly attractive asset class for investors, especially among financial institutions, who recognize the value of diversification opportunities within infrastructure. In parallel with the emergence of infrastructure as an investable asset class, the global financial turbulence has generated even greater incentives for investors to diversify their portfolios with infrastructure, as the asset class exhibits characteristics to navigate in a more challenging economic environment. LÄS MER

  2. 2. "The importance of the right material" : En multimodal kritisk diskursanalys av friluftsföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdinis hållbarhetskommunikation på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ludvig Wiberg; Pontus Dahl; [2022]
    Nyckelord :sustainability; multimodal critical discursive analysis; greenwashing; Instagram; Fjällräven; Haglöfs; Houdini; green marketing; branding; hållbarhet; multimodal kritisk diskursanalys; greenwashing; Instagram; Fjällräven; Haglöfs; Houdini; grön marknadsföring; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Klädföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdini är ledande inom den svenska friluftsbranschen och toppar Sustainable Brand Index lista över de, enligt konsumenterna, mest hållbara friluftsföretagen. Trots dessa topplaceringar går det inte att bortse från det motsägelsefulla i att företagen producerar kläder, som är skadliga för den natur de är ämnade att användas i – till en målgrupp som värnar om miljön. LÄS MER

  3. 3. Dematerialization: good, but not good enough

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Pontus Klasman Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :decoupling; dematerialization; economic growth; green growth; degrowth; raw materials; frikoppling; ekonomisk tillväxt; grön tillväxt; nerväxt; naturresurser; råvaror;

    Sammanfattning : Global raw material extraction has accelerated since the 1950s, causing resource depletion, ecosystem degra- dation, pollution, and climate change. To reduce such impacts, the economic drivers of material use must be addressed. Although economic growth often drives material use to increase, this increase can be counter- acted by dematerialization. LÄS MER

  4. 4. Grön marknadsföring : en studie av MTG Radio och TV4

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Finnström; Madeleine Van der Veer; [2008]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; Grön kommunikation; Grönt helhetsperspektiv;

    Sammanfattning : Syftet – Syftet med denna uppsats är att studera hur MTG Radio och TV4 har valt att använda sig av grön marknadsföring. Vidare undersöker vi om företagen har ett helhetsperspektiv med den gröna marknadsföringen, det vill säga om de tydligt arbetar med miljöfrågorna både externt och internt. LÄS MER