Sökning: "Pontus Sandberg"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Pontus Sandberg.

  1. 1. Relationsförändring mellan företagskunder och banker : En kvalitativ studie om hur affärsrelationen för företagskunder har förändrats i en digitaliserad bankmiljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Pontus Karlsson; Manne Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Bank; Digitalization; Communication; Business relationship; Corporate customer; Bank; Digitalisering; Kommunikation; Affärsrelation; Företagskund;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva hur digitaliseringen har påverkat företagskunders affärsrelation till banken, samt att identifiera faktorer som kan bidra till att bygga och bevara långsiktigt lönsamma kundrelationer. I inledningen behandlades tidigare forskning, där det konstaterades att banker behöver utveckla en bättre förståelse för sina kunder för att behålla lojala kundrelationer, samt att det fanns ett intresse för vidare studier av digitaliseringens påverkan på relationen mellan banker och dess kunder, från kundens perspektiv. LÄS MER

  2. 2. A work process supporting the implementation of smart factory technologies developed in smart factory compliant laboratory environment

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Pontus Sandberg; [2019]
    Nyckelord :Smart factory lab; full-scale production system; technology transfer; technology readiness level; operating environment; implementation; critical factors; multiple-case study;

    Sammanfattning : The industry is facing major challenges today. The challenges are tougher global competition, customers who require individualized products and shorter product lifecycles. The predicted industrial revolution is a way to deal with these challenges. Industry 4. LÄS MER

  3. 3. “Doing good while doing well” : An investigation of Generation Y’s intention to invest socially responsibly

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Christoffer Jensen; Ronny Huynh; Pontus Sandberg; [2016]
    Nyckelord :Social responsible investments; Generation Y; Theory of planned behavior; Consumer behavior; Perceived risk; Perceived consumer effectiveness; Questionnaire; Intention to Invest;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study is to investigate behavioral factors influencing investment intentions.   Design/methodology/approach – A descriptive quantitative study was conducted utilizing an online questionnaire with a total of 121 respondents. LÄS MER

  4. 4. E-loyalty: A quantitative study in a high involvement market

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ruben Grönevik; Joakim Jörgensen; Pontus Sandberg; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explain the relationship between e-satisfaction and eloyalty, the relationship between e-trust and e-loyalty, as well as the relationship between convenience and e-loyalty in a high involvement market. Hypotheses: H1: E-satisfaction is positively related to e-loyalty in a high involvement market. LÄS MER

  5. 5. Mobile Broadband Service Experience and Evaluation

    Master-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Pontus Sandberg; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : EGDE manages Internet Radio streams up to 96kbit/s while WCDMA R99 delivers satisfactory quality for media streams up to 320 kbit/s. Internet Radio isnot possible to use over GPRS with satisfactory quality. LÄS MER