Sökning: "Pop Up Phenomenon"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Pop Up Phenomenon.

  1. 1. Pop-up bibliotek : En del av folkbibliotekens marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ulrika Lannemyr; [2022]
    Nyckelord :Pop-up bibliotek; uppsökande verksamhet; marknadsföring; 4P; läsfrämjande; tillgänglighet;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to gain knowledge of the phenomenon of pop-up libraries and what image of pop-up libraries is produced in the media through content analysis of articles and notices in newspapers. Through the results of this analysis, I looked at how the pop-up library can be seen as marketing and what it is marketing for. LÄS MER

  2. 2. The Pop(up)ular Brand Experience

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Annie Johnson; Julia Carlsson; Rebecca Larsson; [2020]
    Nyckelord :Pop Up Phenomenon; Pop Up Store; Multisensory Marketing; Multisensory Experience; Experience Economy; Brand Loyalty;

    Sammanfattning : It seems that online retail is erasing the presence of physical stores, referred to as the retail apocalypse. Consumers’ desire to experience brands is increasing whilst sensory experiences in the online retail environment are limited. LÄS MER

  3. 3. Här idag men borta i morgon - en kvantitativ studie om pop up-butikens varumärkeseffekter och beteenderesponser

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Beate Wik; Josefine Lindersson; [2019]
    Nyckelord :pop up-store; temporary store; creative marketing; signal theory;

    Sammanfattning : The pop up-phenomenon is still in its early stages in the Nordics, while the phenomenon is widely used abroad. Although the wide use of the concept, few studies have focused on the actual brand effects of a pop up-store. LÄS MER

  4. 4. Det bästa av två världar : En kvalitativ studie om förhållandet mellan upplevelser och relationer i en pop-up butik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lina Sparr; Frida Wälivaara; [2017]
    Nyckelord :Pop-up store; Experience; Hedonic; Relationships; Pop-up butik; Upplevelse; Hedonism; Relationer;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar till att undersöka och analysera pop-up butiker för att kunna bidra med en ökad kunskap kring detta nya fenomen. Vårt främsta syfte är att undersöka hur företagets behov av att skapa relationer och kundens önskningar om att få en upplevelse möts i kontexten av en pop-up. LÄS MER

  5. 5. Tillfällig Urbanism : tillfälliga platser & initiativ som ett verktyg i stadsplanering

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Carl Magnus Jacobson; [2016]
    Nyckelord :tillfällig urbanism; temporär urbanism; alternativa planeringsmodeller; tillfälliga platser; tillfälliga initiativa; interventioner i stadsrummet;

    Sammanfattning : Tillfällig urbanism är ett brett begrepp som sammanfattar en mäng aktiviteter och initiativ i stadsrummet. Det handlar ofta om interventioner genomförda av några få engagerade individer som ägnar sig åt sina projekt på hobbybasis, som ett sätt att umgås. LÄS MER