Sökning: "Pop up stores"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden Pop up stores.
11. "Here Today, Gone Tomorrow"
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The fast pace of digitization in the retail landscape has revealed serious challenges for retailers. With the rise of new touchpoints in customer journeys, retailers have to provide memorable experiences to retain and attract new customers. LÄS MER
12. Försäljning av begagnade produkter som en del av en cirkulär resurshantering. En studie av hur aktörer på andrahandsmarknaden förmedlar sitt koncept till kunder
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Today’s linear economy with a production and consumption pattern based on a take-make-waste principle puts a large pressure on the planet’s environmental boundaries. To achieve a sustainable development a more resource-efficient and waste-reduced system must be developed. LÄS MER
13. Det bästa av två världar : En kvalitativ studie om förhållandet mellan upplevelser och relationer i en pop-up butik
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Denna studie ämnar till att undersöka och analysera pop-up butiker för att kunna bidra med en ökad kunskap kring detta nya fenomen. Vårt främsta syfte är att undersöka hur företagets behov av att skapa relationer och kundens önskningar om att få en upplevelse möts i kontexten av en pop-up. LÄS MER
14. SVENSKA MODEFÖRETAGS RESONEMANG GÄLLANDE FÖRSÄLJNINGSKANALER I ETT MULTIKANALSAMHÄLLE
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Många företag på Sveriges modemarknad idag erbjuder en variation av försäljningskanaler. Detta har inneburit att kunder blivit bortskämda med att kunna shoppa var, när och hur de vill, vilket i sin tur lett till att förväntningar på företag blivit högre. LÄS MER
15. Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetet titel: Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker Författare: Kiriakos Anagnostakis, Nils Hjalmarsson, Prajak Thongsri Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Nyckelord: Pop-up butiker, tillfälliga butiker, innovativ marknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesimage Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera pop-up butikers användning inom Sverige. Metod: Denna kvalitativa uppsats är skriven utifrån en induktiv metod med deduktiva inslag. LÄS MER