Sökning: "Pop-up butik"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Pop-up butik.

  1. 1. Klädproduktion av gamla textilier i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elias Makrous; Julia Rasch; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur cirkulär ekonomi kan implementeras in i klädindustrin med fokus på stickade och virkade textilier. Detta genom att studera hur direkt återproduktion av kläder i konsumentbutik skulle se ut, med att ta inspiration från ett redan befintligt koncept. LÄS MER

  2. 2. How Short-term Leasing Can Mitigate Vacancies in Retail Stores : Implementing Short-term Leasing in the Retail Industry

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Jesper Öhman; Knut Benson; [2021]
    Nyckelord :Pop-up Store; Short-term Leasing; Property Owners; Commercial Real Estate; Retail; Pop-up butik; Korttidsuthyrning; Fastighetsägare; Kommersiella fastigheter; Detaljhandel;

    Sammanfattning : Retail is changing. E-commerce is increasing its percentage of total sales while physical storesare closing. This affects how real estate companies work with retail spaces to minimizevacancies, and short-term leasing, also called pop-up stores, is one way to do so. Pop-ups haveexisted in different forms for a very long time. LÄS MER

  3. 3. E-handel eller fysisk butik – vad påverkar konsumenternas val? En studie kring konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sara Löwegren; [2020]
    Nyckelord :pop-up ads; personifierad reklam; sociala medier; e-handel; handel; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att undersöka hur respondenterna från fem strukturerade intervjuer och har förändrat sin syn på konsumentbeteende, som ett resultat av utvecklingen av e-handel, med fokus på detaljhandel och konsumenthandel. Avhandlingen undersöker hur och om den förändrade synen har påverkat e-handeln med kläder och skor. LÄS MER

  4. 4. The marketplace of tomorrow : En kvalitativ fallstudie om The Lobby Stockholm

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Aurora Andersson; Linnea Åsenlund; [2019]
    Nyckelord :The Lobby; Pop-up; Meetingpoint; Experience; Marketplace; Event; The Lobby; Pop-up; Mötesplats; Upplevelse; Marknadsplats; Event;

    Sammanfattning : The Lobby The Lobby är en marknadsplats, skapad av AMF Fastigheter med syfte att agera testplattform för den framtida detaljhandeln. Marknadsplatsen är en fysisk plattform där pop-up konceptet, upplevelsen och event används med helt ny innebörd för att attrahera kunder och varumärken att ställa ut på The Lobby. LÄS MER

  5. 5. Webbutik Second Hand Shop

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Barbro Ekelund; [2018]
    Nyckelord :Webbutik; mobile first; designprocess; WAI; databas; formulär.;

    Sammanfattning : Den här rapporten beskriver det självständiga arbetet med att skapa en webbutik för en second hand butik där klädesplagg visas upp till försäljning. Projektets syfte är att författaren tillsammans med handledaren på den webbaserade tidskriften Illegal Ground ska utveckla en webbplats som lätt kan administreras från ett administratörsgränssnitt samt att vara lätt tillgängligt för kunden/besökaren. LÄS MER