Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Are We Better off Alone? A Qualitative Study on Which Ways Digitalization has Impacted the Disintermediation in the Vehicle Industry

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Lerm; Sofia Ståhlfors; [2022]
    Nyckelord :Disintermediation; Internalization; Vehicle Industry; Digitalization; Supply Chain;

    Sammanfattning : The paradigm shift in the vehicle industry, partly caused by digitalization and the conversion to electric alternatives, has pressured traditional manufacturers to reconsider pre-existing practices and distribution methods to align with market developments. By investigating digitalization's impact on disintermediation in the vehicle industry, and which considerations a firm should make when contemplating disintermediation, the purpose of the study is to provide a model proposition, suitable to use when considering disintermediation and integration of value-creating activities into the firm. LÄS MER

  2. 2. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lova Sild Löhman; Martina Hörwing; Sofia Leine; [2019]
    Nyckelord :CSR; creating shared value; CSR-strategy; brand equity; the outdoor fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER

  3. 3. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER

  4. 4. A For Effort? -The effect of CSR advertising on cause and company

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elin Westerberg; Josefine Bergkvist; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Advertising; Marketing Effort; Third Person Effect;

    Sammanfattning : Although CSR as a strategic tool is gaining increasingly strong support from strategy giants such as Micael Porter, the connection between advertising and CSR is not yet fully established and as of today only an embryonic body of research investigates the effect on the supported cause. By using a real life initiative carried out by Pressbyrån during the Stockholm Pride Festival 2013, this thesis aims to find out whether advertising a CSR initiative can generate mutual benefits for both the supporting company and the affiliated cause and whether the effects may be enhanced by marketing effort and the perceived influence on self versus others. LÄS MER

  5. 5. "FLYING HIGH" or The Successful Take-off of airBaltic

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Zane Zilberga; Vita Kasparjosta; [2008]
    Nyckelord :airBaltic; Open Sky; outside-in perspective; inside-out perspective; resources and capabilities; airline industry;

    Sammanfattning : This is a case study of a Latvian airline airBaltic that despite the tough characteristics of the airline industry has been able to grow steadily and compete side-by-side with the aggressive low-cost competitors. We explore how the company has managed to transform from a full service airline with a home base in a small and unrecognized destination to a competitive hybrid carrier that is able to follow the industry price pressure by simultaneously expanding its route network and uncovering the hidden potential of the market. LÄS MER