Sökning: "Porter och kramer"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Porter och kramer.
1. Hållbarhetsarbete i bygg- och fastighetsbranschen : Hur kan hållbarhetsarbete skapa konkurrensfördelar? – En jämförande studie mellan business-to-business och business-to-consumer företag.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det är inte bara lagkrav som blir striktare gällande företags hållbarhetsarbete utan även intressenters förväntningar. Business-to-business och business-to-consumer företag har skilda intressenter och således förväntningar som påverkar deras hållbarhetsarbete. LÄS MER
2. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER
3. The journey towards Creating Shared Value: benefits and drawbacks : A qualitative study on how Swedish companies’ sustainability work changed while applying the CSV framework to their business strategy
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studierSammanfattning : There is a growing trend that businesses are expected to address economic, social, as well as environmental issues and operate in a manner that contributes both to the organisation as well as the society (Elkington, 1998), which commonly is referred to as Corporate Social Responsibility. Porter and Kramer (2006) highlight that the business’s primary concern is to run a profitable business, and therefore developed the framework Creating Shared Value. LÄS MER
4. Employment requirements in public procurement : Can shared value be created?
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Social sustainability is one of the three dimensions that make up sustainable development. The social dimension has for long been seen as the weakest and has often been ignored in favour of the economic and ecological dimension. LÄS MER
5. Constructing authenticity : A qualitative study of internal CSR communication
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The rapid increase of corporate social responsibility (CSR) has led to a large numbers of programs that have failed to meet the expectations of stakeholders (McShane & Cunningham 2012). The reason being that stakeholders are becoming more sceptical about firms true purpose for engaging in CSR activities (Arendt & Brettel 2010). LÄS MER