Sökning: "Porters five forces"
Visar resultat 31 - 35 av 77 uppsatser innehållade orden Porters five forces.
31. Iranian traveling agency in Sweden : Opportunities and challenges
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This is a multiple case study that offers information concerning Iranian traveling agencies in Sweden. The focus is on three traveling agencies located in Stockholm and Gothenburg. They are currently 12000 Iranians living in Sweden, most of these people travel to Iran regularly. LÄS MER
32. GRÖN MARKNADSFÖRING –KONKURRENSFÖRDELAR VID ARBETE MED GRÖNA PRODUKTER OCH GRÖN MARKNADSFÖRING : En studie ur företagets perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : The purpose of this study is to examine how textile companies are using "green arguments" in their marketing strategy and how these arguments affect the competitiveness on the market for each of the six companies.The survey that was conducted is based on qualitative interviews with managers responsible for environmental issues in the field of marketing. LÄS MER
33. En vägledning för svenska planglasföretag till den norska marknaden
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Rapportens syfte har varit att underlätta för svenska planglasföretag att etablera på den norskamarknaden. Rapporten har dels besvarat hur den norska marknaden ser ut för planglas ochdels vilka aspekter som bör tas hänsyn till vid etablering på den norska marknaden. LÄS MER
34. “En konstant analys av vår omvärld”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Omvärlden påverkas ständigt av förändringar i form av exempelvis trender och teknologiska utvecklingar som sker i snabbare takt. Det har därför blivit allt viktigare för företag att kunna analysera och förutspå sin omgivning för att bättre förstå i vilken riktning den rör sig i. LÄS MER
35. Strategiska alternativ för inträde i gruvbranschens värdenätverk
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to describe and analyze the mining industry's driving forces, attractiveness and value network and propose strategic options for entry. Method This study’s method consists of a combination of a descriptive, exploratory and explanatory approach. LÄS MER