Sökning: "Portfolio lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden Portfolio lärande.

  1. 1. Digital projektportföljstyrning som ledningssystem för beställare i byggbranschen : Utmaningar, användning och möjliga förbättringar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Anna Bergman; Ali Kadhim; [2023]
    Nyckelord :Projektportföljstyrning; Ledningssystem; Beställare;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker användningen av projektportföljstyrning (PPM) som ett ledningssystem för beställare inom byggbranschen. Utmaningarna inom branschen, såsomeffektivitet, hållbarhet, informationsutbyte och standardisering, diskuteras i ljuset av hur PPM kanbidra till att möta dessa utmaningar. LÄS MER

  2. 2. Portfoliometodik i tanke och praktik : – En studie av ämneslärares och gymnasieelevers erfarenheter av portfolioarbete på en gymnasieskola med estetisk profil.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Bernhard Sandqvist; Johanna Lindgren Örn; [2023]
    Nyckelord :Portfoliometodik; processorientering; målstyrning; gymnasieskola; bildämnet;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att öka förståelsen för ämneslärares och gymnasieelevers erfarenheter av portfolioarbete i bild- och designämnen på en gymnasieskola med estetisk profil. Kvalitativa semistrukturerade intervjuer genomfördes med bildlärare och elever på en gymnasieskola med estetisk profil. LÄS MER

  3. 3. Adaptive Comparative Judgement in Practice : A case study of the formative use of ACJ in a collaborative open-ended design project between Swedish upper primary schools under authentic classroom conditions

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Camilla Björn; Ida Lundin; [2023]
    Nyckelord :Digital Assessment; Adaptive Comparative Judgement; RM Compare; Feedback; Peer Assessment; Formative Assessment; Teaching Material; STEM; Digital bedömning; Adaptiv Komparativ Bedömning; RM Compare; Återkoppling; Kamratbedömning; Formativ bedömning; Undervisningsmaterial; STEM;

    Sammanfattning : Digital assessment has the potential to increase equity in the assessment by facilitating a smother collaboration between teachers. It also allows peer assessment between students from different classes or even schools, which allows the students to view a potentially larger and more varied set of examples of the same assignment. LÄS MER

  4. 4. Multi Agent Reinforcement Learning for Game Theory : Financial Graphs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Bryan Yu; [2021]
    Nyckelord :Multi-Agent Reinforcement Learning; Reinforcement Learning; Game Theory; Financial Networks; Financial Graphs; Machine Learning; Financial Graphs; Computational Economics; Multi-Agent Reinforcement Learning; Reinforcement Learning; Game Theory; Financial Networks; Financial Graphs; Machine Learning; Financial Graphs; Computational Economics;

    Sammanfattning : We present the rich research potential at the union of multi agent reinforcement learning (MARL), game theory, and financial graphs. We demonstrate how multiple game theoretic scenarios arise in three node financial graphs with minor modifications. We highlight six scenarios used in this study. LÄS MER

  5. 5. "Våga släppa taget" : Det osäkra och det oväntade som potensial i bildundervisning.

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Malm; [2021]
    Nyckelord :art-based education; risk-taking; site-specific design; visual arts education; teacher education; visual ethnographic documentation; visual semiotics;

    Sammanfattning : Abstract My objective with this master's thesis is to contribute development both to the education for art-teachers and to art education primary and secondary school.     This master thesis discusses three students’ different art-based processes in a visual project about sustainable site-specific design. LÄS MER