Sökning: "Positionering H M"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Positionering H M.

  1. 1. Noggrannhet av RTK-GPS-positionering av enskilda frön vid precisionssådd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell elektroteknik och automation

    Författare :Oskar Wikfeldt; Christoffer Pålsson Andersson; [2023]
    Nyckelord :Agriculture; Individual plant care; RTK; GPS; GNSS; Geo-referencing; Seed mapping; Agriculture and Food Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With higher demands on farmers to reduce the usage of fertilizers and pes ti cides because of their negative environmental impact, as well as the rising prices of resources required for agriculture, precision agriculture has become a big focus in today’s agriculture research. Individual plant care systems are a big part of precision agriculture, and accurate information about the po si tions of individual plants is required for these systems. LÄS MER

  2. 2. Fundamental Performance Limits on Time of Arrival Estimation Accuracy with 5G Radio Access

    Master-uppsats, KTH/Teknisk informationsvetenskap

    Författare :Dehan Luan; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : 5G radio access technology stimulates new use cases and emerging businessmodels, evolving the world to become a fully mobile and connected networksociety, expected to be operational by 2020. To enable ultra-high reliable andhighly precise features, there are more stringent positioning accuracy requirementsfor location based services and E911 emergency calls, targeting at bothindoor and outdoor users which include humans, devices, vehicles and machines. LÄS MER

  3. 3. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELLINOR HALLMAN; DANIELLA FRISCHER; [2013]
    Nyckelord :Segmentering; positionering; differentiering; affärsutveckling och plus-size;

    Sammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER

  4. 4. H&M vs : Roberto Cavalli

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Katarina Bröjer; Kaisa Lundberg; [2008]
    Nyckelord :varumärke; positionering; semiotik; mode;

    Sammanfattning : En fallstudie har gjorts där kvalitativ metod har använts genom intervjuer och textanalyser. Semiotiska analyser har genomförts på utvalda annonsbilder, en reklamfilm och en blogg. .. LÄS MER

  5. 5. Med nätverk som strategi - vägen till framgång?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albin Norgren; Julia Duarte; David Thorngren; [2008]
    Nyckelord :Management of enterprises; trade-off; positionering; nätverk; Konst; talang; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Hur ser processen frŒn konststudent till framgŒngsrik konstnŠr ut och vilken roll spelar nŠtverket i denna process? Metod: Med en abduktiv ansats, har vi nŠrmat oss frŒgestŠllningen. Definitioner av konstvŠrlden har gjorts utifrŒn ett konstsociologiskt perspektiv och till detta har lagts fšretagsekonomiska perspektiv fšr att undersška vikten av strategier och nŠtverk. LÄS MER