Sökning: "Positioneringsstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Positioneringsstrategi.

  1. 1. Smart Sensors as Technical Enabler of Pay-per-X Business Models for Original Equipment Manufacturers : A Case Study with a German Sensor-Technology Start-up

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Manuel Szablikowski; [2022]
    Nyckelord :Pay-per-x; Pay-per-use; Equipment as a Service; Digitalization; Industry 4.0; Industrial Internet of Things; Usage-based; Smart Sensors; Sensor technology; Start-up; Case Study; data-driven payment models;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate a digital, emerging business model, which just enjoys the highest attention in many industrial sectors. The industry 4.0 changes how original equipment manufacturers (OEMs) retain their competitiveness and offer innovative solutions to their customers. LÄS MER

  2. 2. Undersökning av möjlig positionering på marknaden för digitala event- och mötesplattformar med förslag på teknisk tillämpning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rita Blomstersjö; Martina Wikström; [2021]
    Nyckelord :Digitalisering; Digitala Evenemang; Covid-19; Interaktion; Engagemang; Spelifiering; Användbarhet”;

    Sammanfattning : As a result of the pandemic, organizations have been forced to rethink the traditional way of working. Most organizations have moved towards remote working and implemented online meeting-platforms as a way of adapting to the new circumstances. LÄS MER

  3. 3. En destination - ett enhetligt varumärke : En studie om hur aktörer i Kalmar samarbetar för att skapa ett enhetligt destinationsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amber Askling Bjurgert; Malin Eliasson; Moa Lundström; [2019]
    Nyckelord :Destination management organisation; DMO-leadership networks; branding; destination image; brand identity; destination marketing; experiencescape; multi-actorperpsective; cooperation.; Destination management organisation; DMO-ledarskapsnätverk; branding; destination image; brand identity; destinationsmarknadsföring; experiencescape; multi-aktörsperspektiv; samarbete.;

    Sammanfattning : Skapandet av en destinations image och varumärke är idag en effektiv positioneringsstrategi. Destinationer lägger fokus på att skapa en attraktiv destination och därmed leverera ett värde till besökaren. LÄS MER

  4. 4. Att förmedla en dröm : En studie om svenska fastighetsmäklarföretags positioneringsstrategier på den svenska och spanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefin Sjöström; Anna Symmons; [2016]
    Nyckelord :positioning strategy; positioning; brand; real estate brokerage firms; adaption; positioneringsstrategier; positionering; varumärke; fastighetsmäklarföretag; anpassning;

    Sammanfattning : Ett starkt varumärke är nyckeln till att ett tjänsteföretag ska lyckas behålla en framstående position på marknaden samt för att urskilja dem från andra aktörer. Därutöver krävs det att företaget lyckas med sin positionering, det vill säga att när kunden eller intressenten får ett behov ska den kunna koppla företagets varumärke till just det uppkomna behovet. LÄS MER

  5. 5. Country-or-not : En kartläggning av hur svenska modeföretag kommunicerar country-of-origin

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Käld; Emma Persson; [2015]
    Nyckelord :Country-of-origin; marketing communication; positioning strategy; brand; brand identity; swedish fashion; marketing; country-of-origin; marknadskommunikation; positioneringsstrategi; varumärke; varumärkesidentitet; svenskt mode; marknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadskommunikationens syften kan vara många, men att bygga företagets varumärke starkare kan vara en av anledningarna till kommunikation med omvärlden. Att som företag inneha ett start varumärke är en fördel på en allt mer globaliserad och konkurrensintensiv marknad. LÄS MER