Sökning: "Positioneringsstrategi"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Positioneringsstrategi.
1. Smart Sensors as Technical Enabler of Pay-per-X Business Models for Original Equipment Manufacturers : A Case Study with a German Sensor-Technology Start-up
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis aims to investigate a digital, emerging business model, which just enjoys the highest attention in many industrial sectors. The industry 4.0 changes how original equipment manufacturers (OEMs) retain their competitiveness and offer innovative solutions to their customers. LÄS MER
2. Undersökning av möjlig positionering på marknaden för digitala event- och mötesplattformar med förslag på teknisk tillämpning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As a result of the pandemic, organizations have been forced to rethink the traditional way of working. Most organizations have moved towards remote working and implemented online meeting-platforms as a way of adapting to the new circumstances. LÄS MER
3. En destination - ett enhetligt varumärke : En studie om hur aktörer i Kalmar samarbetar för att skapa ett enhetligt destinationsvarumärke
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Skapandet av en destinations image och varumärke är idag en effektiv positioneringsstrategi. Destinationer lägger fokus på att skapa en attraktiv destination och därmed leverera ett värde till besökaren. LÄS MER
4. Att förmedla en dröm : En studie om svenska fastighetsmäklarföretags positioneringsstrategier på den svenska och spanska marknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Ett starkt varumärke är nyckeln till att ett tjänsteföretag ska lyckas behålla en framstående position på marknaden samt för att urskilja dem från andra aktörer. Därutöver krävs det att företaget lyckas med sin positionering, det vill säga att när kunden eller intressenten får ett behov ska den kunna koppla företagets varumärke till just det uppkomna behovet. LÄS MER
5. Country-or-not : En kartläggning av hur svenska modeföretag kommunicerar country-of-origin
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Marknadskommunikationens syften kan vara många, men att bygga företagets varumärke starkare kan vara en av anledningarna till kommunikation med omvärlden. Att som företag inneha ett start varumärke är en fördel på en allt mer globaliserad och konkurrensintensiv marknad. LÄS MER