Sökning: "Positive publicity"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Positive publicity.

  1. 1. Upphovsrättens paradigmskifte i eran av den fjärde industriella revolutionen - En studie om metamorfos av upphovsmannarättens föremål och personlig integritet i ljuset av deepfakes

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Emilia Ahnborg; [2023]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; EU-rätt; immaterialrätt; upphovsrätt; personlig integritet; deepfakes; artificiell intelligens; musikindustrin; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In today's era, the fourth industrial revolution, we are facing a new technological reality. AI technology’s ability to, almost identically, simulate the voices of existing individuals in AI-generated works raises fundamental copyright issues about what should truly be protected by copyright. LÄS MER

  2. 2. The attitude behind TMTs sustainability strategies in the real estate industry : A quantitative study of the characteristics behind TMTs attitude towards the perceived gain of positive publicity by stakeholders if implementing a sustainability strategy.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Simon Alderblad; Fabian Nilzén; [2022]
    Nyckelord :Top management teams; Upper echelon theory; Sustainability strategies; Positive publicity; Stakeholders;

    Sammanfattning : Background & problem:  In a fast-moving environment where organizations are forced to meet changing stakeholder needs, the importance of understanding top management teams (TMT) becomes more prominent given their influential position. Further on, with a growing population, the demand in the real estate industry is deemed to have a continuous growth. LÄS MER

  3. 3. “All produktplacering är bra produktplacering, men stämmer det?” : En kvalitativ studie om hur misslyckad produktplacering påverkar ett företags varumärkesimage.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Lina Johansson; Orion Penzo; [2022]
    Nyckelord :Product placement; attitude; values; word-of-mouth and brand image.; Produktplacering; attityd; värderingar; word-of-mouth och varumärkesimage.;

    Sammanfattning : The result of the study has shown that a failed product placement does not affect a company's brand image in a negative way if the brand is well known and the consumers that take part off the product placement already has a good brand image. The study showed that if the brand is well known, their product placement only has a positive reaction to increased exposure which consequently can raise consumers' word-of-mouth (WOM) for the company. LÄS MER

  4. 4. The European Refugee Crisis and Services Trade in Greater Copenhagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Alfred Arnborg; Gustav Sundén; [2021]
    Nyckelord :Trade in Services; Difference-in-Differences; Border Controls; Schengen; European Refugee Crisis; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper analyzes trade in services’ vulnerability to exogenous shocks in order to contribute to the often-neglected area of international trade in services. It is accomplished by examining how Sweden’s border measures during the European refugee crisis affected services trade between Sweden and Denmark. LÄS MER

  5. 5. Miljökontroverser och dess påverkan på företags marknadsvärde : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Carl Tangfelt; Olivia Wikberg; [2021]
    Nyckelord :CSR; ESG-score; environmental controversies; CSP-score; corporate scandals; market value; visibility; CSR; ESG-betyg; miljökontroverser; CSP-poäng; företagsskandaler; marknadsvärde; synlighet;

    Sammanfattning : Titel: Miljökontroverser och dess påverkan på företags marknadsvärde   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Carl Tangfelt och Olivia Wikberg   Handledare: Jan Svanberg   Datum: 2021 - juni     Syfte: I dagens samhälle debatteras hållbarhet och klimat i stor utsträckning. Detta påverkar också företagen. LÄS MER