Sökning: "Post-Purchase Evaluation"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Post-Purchase Evaluation.

  1. 1. Men & Cosmetics: A Problem of Consumer Understanding? : Perception of French Consumers about male cosmetics

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Aline Smeeckaert; Baptiste Martin; [2022]
    Nyckelord :Gender; Cosmetics; Men’s Grooming; Male Cosmetics; Men Consumer Behavior; Self-concept; Body Image; Brand Personality; Masculinity;

    Sammanfattning : Background: The cosmetics industry has historically been associated with women, and much research has focused on them. However, the male cosmetics market has been growing rapidly for several years around the world. Nevertheless, little attention has been paid to men and their new way of life and consumption. LÄS MER

  2. 2. COVID-19’s Effect on Consumer Decision-Making in Millennials :  A Study of Fashion Consumption in Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Rafae Ahmad; Yuki Tsuchida; Robin Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Fashion; Millennials; Consumer Decision-Making;

    Sammanfattning : Background: With the COVID-19 pandemic having brought on drastic lifestyle changes in the form of lockdowns, stay at home orders and social distancing directives, there exists an avenue for research for how these circumstances have affected the decision-making process of millennials towards fashion products. This can be done by exploring the changes that the COVID-19 pandemic has had on millennials' consumer decision making process. LÄS MER

  3. 3. Covid-19-pandemins påverkan på människors beteende vid inköp av livsmedel : En kvalitativ studie om covid-19-pandemins påverkan, som en situationell faktor, på inköp av livsmedel via e-handeln istället för fysiska butiker

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriella Gello; Alex Uckardes; [2021]
    Nyckelord :Covid-19-pandemin; e-handel; fysiska butiker; livsmedelsbranschen; konsumentbeteende; situationella faktorer; Consumer Purchase Decision-Making Process; Theory of Planned behaviour; WOM;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic, as a health and economic crisis, has significantly affected consumers, businesses and industries in all parts of the world. In this study, the aim was to investigate how situational factors, the covid-19 pandemic, affected consumer behavior regarding food purchases via e-commerce instead of physical stores. LÄS MER

  4. 4. Kampanjers effekter på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Oskar Alvarsson; Joacim Lindbäck; [2018]
    Nyckelord :Kampanjer; köpprocessen; demografiska faktorer; köpengagemang;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka effekter har kampanjer på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess? Hur skiljer sig kampanjers effekter på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess beroende på konsumenters ålder, kön, inkomst och grad av köpengagemang? Syfte: Syftet med studien är att beskriva vilka effekter kampanjer har på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess. Vidare vill vi beskriva vilka effekter kampanjer har på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess beroende på konsumenters kön, ålder, inkomst och köpengagemang då olika demografiska faktorer och grad av köpengagemang kan ha betydelse för vilka effekter kampanjer har. LÄS MER

  5. 5. E-handel av livsmedel i utveckling : En studie om främjande aspekter samt barriärer som påverkar konsumenten i köpbeslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Julia Åhlander; Isabelle Bylander; Filip Johansson; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; purchase decision-making process; digital purchase decisionmaking process; E-handel; köpbeslutsprocess; digital köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Syftet med studien är att identifiera de främjande aspekter samt barriärer som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel. Hur ser den digitala köpbeslutsprocessen ut och var i processen uppstår barriärerna? Teori: Studiens teoretiska referensram omfattar en presentation av de aspekter som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel, vilka är produktkvalitet, varumärkesförtroende, pris, upplevelse, demografiska aspekter, tid och bekvämlighet samt utformning av hemsida. LÄS MER