Avancerad sökning
Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. The influence of corporate brand reputation on the purchase intention of the post-postmodern consumer society
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The present research investigates the relationship between corporate brand reputation and consumer purchase intention while regarding to the post-postmodern consumer of today. The purpose of the study is to contribute with insights on how the post-postmodern consumer evaluates corporate brand reputation and explore the effect of this evaluation on consumer purchase intention. LÄS MER
2. Gestaltning av det förflutna : berättelser i museiutställningar
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Museums, as we know them, originate from the enlightened modernity with its emphasis on rationality and positivism. Today, however, modernity is highly contested, and the role of the museum has shifted. LÄS MER
3. Infinite Endnotes and Important Clichés: New Sincerity in David Foster Wallace's Infinite Jest
Magister-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media; Lunds universitet/LitteraturvetenskapSammanfattning : In the past decades, a field of so-called Wallace Studies, i.e. academic studies dedicated to the investigation of David Foster Wallace’s writings, has emerged and developed. These studies are often connected to the equally new literary concept of new sincerity. LÄS MER
4. Den äkta varan - En studie av autenticitet inom matområdet
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel Den äkta varan - En studie av autenticitet inom matområdet Seminariedatum 2012-05-29 Ämne/Kurs FEKN90 Magisteruppsats i Consumer Culture Theory (D-nivå), 30 universitetspoäng (30 ECTS) Författare Emma Fredman och Sebastian Wendels Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Autenticitet, Mat, Självautentiska mål, Identitetsbyggande, (Post-) Postmodernism Syfte Uppsatsens syfte är att genom en studie av konsumenter, producenter och opinionsbildare identifiera egenskaper som bidrar till autenticitet i en matvara och därmed bidra till teoribildningen kring begreppet autenticitet. Teoretiska perspektiv Studien bygger på insikter från tidigare forskning rörande autenticitetsbegreppet, identitetsprojektet och postmodernismens frammarsch. LÄS MER
5. Vad kostar äkta? En skärskådning av mötet mellan autenticitet och kommersialism
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det existerar en truism inom den konsumentkulturella litteraturen som säger att det föreligger en stark konflikt i relationen mellan autenticitet och kommersialism. Vi vill kritiskt undersöka denna förgivet-tagna sanning, vilket vi tror ger oss underlag till att pröva Douglas Holts förutsägelse om att vi är på väg mot en post-postmodern konsumentkultur. LÄS MER