Sökning: "Practice-based theory"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden Practice-based theory.

  1. 1. Fashioning the Art Gallery : Illusion, Commodity and Death in Martin Margiela at Lafayette Anticipations; A Digital Study of Interdisciplinary Artistic Practices

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Jacob Varnauskas; [2023]
    Nyckelord :Martin Margiela; Lafayette Anticipations; Exhibition Studies; Performance Studies; Walter Benjamin; Nicolas Bourriaud; Contemporary Art; Visual Art; Interdisciplinary Art; Fashion Theory; Creative Practice; Artistic Practice; Digital Art History; Art History; Postproduction; Commodifying the Body; Appropriation of Forms; Ready-made; Pop Art; Dadaism; Memento Mori; Vanitas;

    Sammanfattning : A study of the shift within the practice of Martin Margiela's creative practice based on his solo exhibition at Lafayette Anticipations from Oct. 20 to Jan. 2 2022 in Paris, France. LÄS MER

  2. 2. Medel och ändamål : Om ämnesintegrerad undervisning, med musikaliska förtecken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Joakim Kihlberg; [2023]
    Nyckelord :ämnesintegration; ämnesövergripande lärprocesser; undervisning; pedagogik; didaktik; lärande; holism; helhetssyn; ramfaktorteori;

    Sammanfattning : Skolan har enligt läroplanen ansvar för att eleverna inhämtar och utvecklar kunskaper som är nödvändiga för varje individ och samhällsmedlem. Det innebär bland annat att ge eleverna överblick och sammanhang genom att anlägga övergripande perspektiv och samordna olika ämnesområden så att eleverna får möjlighet att uppfatta större kunskapsområden som en helhet (Skolverket, 2022a). LÄS MER

  3. 3. Kundinvolvering vid systemutveckling i praktiken : En fallstudie på ett svenskt konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Fredrik Meister; Maximilian Wendel; [2023]
    Nyckelord :customer involvement; work methods; product team; project outcomes; system development; agile; case study; consulting company; kundinvolvering; arbetssätt; produktteam; projektutfall; systemutveckling; agil; fallstudie; konsultföretag;

    Sammanfattning : Research shows that customer involvement is an important factor affecting project outcomes in agile system development projects but the phenomenon is in practice less studied. The study aims to build an understanding of customer involvement in practice and the factors that influence the phenomenon. LÄS MER

  4. 4. Exploring the conditions for a shift to Continuous Cover Forestry in Sweden : a practice-based approach to understanding what enables and challenges forest management practitioners to practice Continuous Cover Forestry

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Filippa Morner; [2023]
    Nyckelord :environmental communication; social practice theory; practice based approach; Continuous Cover Forestry; forest management practices; Swedish forestry;

    Sammanfattning : This thesis investigates the adoption of Continuous Cover Forestry (CCF) in response to mounting environmental concerns stemming from conventional forestry in Sweden. Utilising a social practice-based approach with qualitative interviews and observations of forest managers who engage in CCF “on the ground”, the study uncovers a complex of practices connected to CCF, encompassing policy and regulation, research, advice, services, and forest ownership. LÄS MER

  5. 5. Teachers’ perceptions of syllabus change : A qualitative study on how Swedish EFL teachers have been affected by the syllabus change that took place in July 2021

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Filip Jeppsson; [2023]
    Nyckelord :Content analysis; curriculum theory; syllabus; teachers’ perceptions; upper-secondary school;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore what Swedish EFL teachers’ experiences, attitudes, and perceptions are towards the syllabus change in the English subject made in July 2021. The thesis also seeks to investigate how the teachers have been affected in their teaching practice following the changes. LÄS MER