Sökning: "Pragmatism"

Visar resultat 6 - 10 av 281 uppsatser innehållade ordet Pragmatism.

  1. 6. Flying under the radar? Education for sustainable development in private pilot training

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Michael Stiebe; [2023-06-28]
    Nyckelord :Private Pilot Training; Sustainable Aviation; General Aviation; Transformative Learning; Education for Sustainable Development;

    Sammanfattning : Aim: Private pilot (PPL(A)) training has hardly received any scholarly attention from educational and sustainability science perspectives. Through an Education for Sustainable Development (ESD) perspective, the study aimed at 1) answering how sustainability and sustainable development (SD) are taught in pertinent PPL(A) theory learning material, theory lessons and practical training, 2) identifying gaps pertaining to sustainability and SD in those three components, and lastly 3) explore if and how certificated flight instructors, theory instructors and student pilots experience transformative learning during PPL(A) training, as well as what possibilities these stakeholders see in supporting transformative learning in PPL(A) training. LÄS MER

  2. 7. Är demokratisk kompetens lika viktigt för alla? : En studie om hur styrdokument och läroböcker stämmer överens och bidrar till likvärdig kompetens om demokrati

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Johan Kjerf; [2023]
    Nyckelord :Demokratisk kompetens; medborgarkompetens; läroplan; ämnesplan; pragmatism; kunskap; förmågor; nyttokunskap; learning-by-doing; inquiry;

    Sammanfattning : The Swedish school has a dual mission. To promote students´ desire for lifelong learning and to foster students as good citizens. In this mission, democratic competence and civic competence are discussed. This study aims to explore what these competencies are and how they are expressed in Swedish social studies textbooks. LÄS MER

  3. 8. Om man inte tror på sig själv så funkar det typ inte - En kvalitativ studie om självförtroende och risktagande i gymnasieskolans bildundervisning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Tilda Ottosson; [2023]
    Nyckelord :självförtroende; risktagande; kreativa arbetsprocesser; bildundervisning; betyg;

    Sammanfattning : Inom de gymnasieskolans estetiska ämnen såsom bild, förväntas eleverna visa på förmågor såsom idérikedom, problemlösning och experimenterande för att finna nyskapande lösningar och nya perspektiv. Eleverna förväntas således att engagera sig i risktagande genom att testa nya ovana material, tekniker och uttryck. LÄS MER

  4. 9. Grunden till ett demokratiskt medborgarskap : Medieanvändning för årskurs 1-3 i samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Linnéa Jansson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine what media literacy means to primary school teachers. The purpose is also to examine how teachers work with the intent of aiding students' development of critical thinking, how they perceive the student’s media literacy abilities and how they perceive the social studies curriculum regarding media. LÄS MER

  5. 10. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Max Stenmark; Emma Drugge; Daniel Holmqvist; [2023]
    Nyckelord :Greenwashing; Consumer trust; Green Consumer Behavior; Ethical Consumer Behavior; Consumer Perception Theory; Nudging; Signaling Theory; Green Consumtion Values; Theory of Planned Behavior; Hållbart köpbeteende; Ekologisk Medvetenhet; Normer och Attityder; Konsumentförtroende; Produktinnehållsminskning; Konsumentuppfattning; Ekologisk medvetenhet; Miljöengagemang;

    Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER