Sökning: "Pre-Primary"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Pre-Primary.

  1. 1. Hur förändrades film- och medieundervisning som följd av Covid-19 pandemi utifrån både lärares och elevers perspektiv?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Marija Ratković Vidaković; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; distansundervisning; film- och medieundervisning; IKT-verktyg; film- och mediepedagogik; film- och medieämnen; film- och medielärare; film- och medieelever; gymnasienivå;

    Sammanfattning : As of March 2020, due to the Covid-19 outbreak, numbers of students and teachers from pre-primary to tertiary education levels worldwide have experienced distance or semi-distance learning. Swedish teachers and students involved in the Media program and Aesthetics and media program (subprograms of Swedish secondary schools' national Social Science and Arts program) were affected by the situation as much as their colleagues and peers in other programs. LÄS MER

  2. 2. A Comparative Exploration of Parental Involvement in Bangladeshi Early Childhood Education Centers : ECE Centers as Societal Actor Interfering with Cultural Assumptions of Family

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Annica Källebo; [2020]
    Nyckelord :Parental involvement; Early Childhood Education; ECE; Pre-Primary; Dhaka; Bangladesh; Mainstreaming; Ethnography;

    Sammanfattning : This comparative study explores parental involvement during the process of mainstreaming Early Childhood Education (ECE) in Dhaka, Bangladesh. Using an ethnographic approach with emphasis on a subtle realist ontology it compares two ECE centers operationalisations of parental involvement and staff's experiences of this aspect of their work. LÄS MER

  3. 3. Övergångar för barn/elever med intellektuella funktionsnedsättningar : Didaktiska perspektiv på övergången från förskolan till förskoleklass eller grundsärskola

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ann Larsson; [2018]
    Nyckelord :didaktik; förskola; förskoleklass; övergångar; intellektuella funktionsnedsättningar; grundsärskolan; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en kvalitativ studie. Syftet med studien var att undersöka hur förskollärares erfarenheter av övergångar används då övergången från förskolan till förskoleklass eller årskurs ett i grundsärskolan planeras för barn med intellektuell funktionsnedsättning. LÄS MER

  4. 4. Är förskolan för alla? : En studie om pedagogernas inställning gentemot barn med fuktionsnedsättning/barn i behov av särskilt stöd i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Zine Bazgyr; [2017]
    Nyckelord :Disability; inclusion; reception and competence; Funktionsnedsättning; inkludering; bemötande och kompetens;

    Sammanfattning : Förskolan är en verksamhet som ska sträva efter att inkludera och anpassa sig efter varje barns olika behov samt förutsättningar och förmågor. Den politiska visionen en “förskola för alla” innebär att verksamheten ska vara anpassad efter varje barns behov, men trots detta finns det än idag särlösningar i förskolan. LÄS MER

  5. 5. "How are my students supposed to learn anything when they are hungry?" : Different approaches to curricula and teaching in preschools of varied socio economic capital in Mumbai, India.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Amira Wiander; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper is based on a study conducted in Mumbai, India, regarding how early education is organized in the absence of a national curriculum for the pre-primary education and how the quality of the teaching seems to be affected. The purpose was to learn what actors in education believe is important for child development and how that differs in schools with different socio-economical capital. LÄS MER