Sökning: "Premium Coffee"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Premium Coffee.
1. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER
2. Kaffedrickaren i fokus : ett visuellt koncept av en kaffebryggare för konsumenten
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : As the company 3TEMP has been successful in offering high performing coffee makers within the professional sector, the time has come to design and introduce a coffee maker to the consumer market. A patented technical platform has been established for the current fleet of products which intends to act as the base for the potential consumer product. LÄS MER
3. NUDGING - FÖR EN MER HÅLLBAR KAFFESTUND?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: For a more sustainable coffee break - An experimental study about how nudging can promote a more sustainable coffee consumption. Seminar date: 2021-06-02 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor’s degree project in marketing (15 ECTS), Undergraduate level. Authors: Marcus Rundström, Martin Lönnqvist, Sixten Nyhlén. LÄS MER
4. Premium Private Label Market Growthon the expense of National Brands : A study on the Swedish premium private label market shares and its characteristics.
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, NationalekonomiSammanfattning : The market share of premium private label goods within the fast-moving consumer goods sector is growing globally. In Sweden, these market shares are relatively small, but new products are continuously introduced in different food categories. LÄS MER
5. The price of knowledge : Förhållandet mellan konsumentkunskap och etisk konsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Vår studie tar avstamp i det som tidigare forskning beskrivit som ett gap mellan konsumenters attityd och beteende till etisk konsumtion. Utifrån en efterfråga om ytterligare kartläggning och en upplevd avsaknad av studier som undersöker betydelsen av kunskap för betalningsvilja och konsumtion till fairtrade-produkter har vi därför formulerat följande syfte: "Syftet med studien är att få djupare förståelse för förhållandet mellan konsumenters kunskap om etisk märkning och deras konsumtion samt betalningsvilja för etiskt märkta-produkter. LÄS MER