Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Moa Jonsson; Lina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadskommunikation; övertalningsstrategier; TikTok; virtuella gemenskaper; multimodal kritisk diskursanalys; retorisk analys.;

    Sammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER

  2. 2. Kaffedrickaren i fokus : ett visuellt koncept av en kaffebryggare för konsumenten

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Daniel Ebeling; [2022]
    Nyckelord :kaffe; bryggare; konsument; innovation; design; användare;

    Sammanfattning : As the company 3TEMP has been successful in offering high performing coffee makers within the professional sector, the time has come to design and introduce a coffee maker to the consumer market. A patented technical platform has been established for the current fleet of products which intends to act as the base for the potential consumer product. LÄS MER

  3. 3. NUDGING - FÖR EN MER HÅLLBAR KAFFESTUND?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Rundström; Martin Lönnqvist; Sixten Nyhlén; [2021]
    Nyckelord :Coffee; price premium; nudging; experiment; framing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: For a more sustainable coffee break - An experimental study about how nudging can promote a more sustainable coffee consumption. Seminar date: 2021-06-02 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor’s degree project in marketing (15 ECTS), Undergraduate level. Authors: Marcus Rundström, Martin Lönnqvist, Sixten Nyhlén. LÄS MER

  4. 4. Premium Private Label Market Growthon the expense of National Brands : A study on the Swedish premium private label market shares and its characteristics.

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Nationalekonomi

    Författare :Jakob Ohlson; [2019]
    Nyckelord :Premium Private Label; National Brand; Retail Market Share; Sweden; Organic Market Share;

    Sammanfattning : The market share of premium private label goods within the fast-moving consumer goods sector is growing globally. In Sweden, these market shares are relatively small, but new products are continuously introduced in different food categories. LÄS MER

  5. 5. The price of knowledge : Förhållandet mellan konsumentkunskap och etisk konsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Victor Paulsson; Filip Wiklander Eriksson; [2017]
    Nyckelord :Consumer knowledge; Willingness to pay; ethical labelling; fairtrade; Konsumentkunskap; betalningsvilja; etisk märkning; fairtrade;

    Sammanfattning : Syfte: Vår studie tar avstamp i det som tidigare forskning beskrivit som ett gap mellan konsumenters attityd och beteende till etisk konsumtion. Utifrån en efterfråga om ytterligare kartläggning och en upplevd avsaknad av studier som undersöker betydelsen av kunskap för betalningsvilja och konsumtion till fairtrade-produkter har vi därför formulerat följande syfte: "Syftet med studien är att få djupare förståelse för förhållandet mellan konsumenters kunskap om etisk märkning och deras konsumtion samt betalningsvilja för etiskt märkta-produkter. LÄS MER