Sökning: "Premium product"
Visar resultat 1 - 5 av 104 uppsatser innehållade orden Premium product.
1. Svenska börsmarknadens utveckling under 150 år
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här studien undersöker sambandet mellan avkastningen på ett brett marknadsindex för aktier och bruttonationalprodukten (BNP), benämnt som börsvärdeskvoten. Även utvecklingen av marknadens generella riskpremie studeras. Tidsperioden täcker åren 1870–2021. LÄS MER
2. Premium price for smaller size? : Testing the relationship between small firm cues and consumers’ willingness to pay for organic wine
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Consumer demand for organic products has increased due to growing awareness of climate change and sustainability. However, the higher price of organic products is a barrier for some consumers. LÄS MER
3. Rapid expansion of roof mounted PV systems in commercial facilities - How can they be insured?
Master-uppsats, Lunds universitet/Riskhantering (CI); Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : PV system components that are exposed to unmanageable strain can be overheated, which subsequently results in a fire ignition. Common failure factors are poor component quality, mechanical exposure due to natural phenomena and poor craftmanship. The underlying problem is that PV regulations are lacking in quality or are non-existent. LÄS MER
4. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER
5. From cheap to chic: a quantitative study on using comparative transparency as a tool for brand attribute upgrading
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : This thesis constitutes the first attempt to investigate the concept of comparative transparency, a novel type of brand alliance, inspired by comparative advertising and enabled by the growing trend of business transparency in the apparel industry. Broadly, the present study is designed to investigate whether a weak brand can capitalize on the positive attributes of a strong brand merely by being presented as having common manufacturers in an online retailing context. LÄS MER