Sökning: "Premium products"
Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade orden Premium products.
1. Mot ett mer hållbart lantbruk : En kartläggning av hur livsmedelsaktörer arbetar med miljömässig hållbarhet på gårdsnivå.
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Förhöjda havsnivåer, extremväder, översvämningar och skogsbränder är några av de konsekvenser som hotar vår planet på grund av klimatförändringarna. Denna oroande utveckling har lett till en ökad uppmärksamhet kring hållbar utveckling, inte bara i Sverige utan även globalt. LÄS MER
2. Premium price for smaller size? : Testing the relationship between small firm cues and consumers’ willingness to pay for organic wine
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Consumer demand for organic products has increased due to growing awareness of climate change and sustainability. However, the higher price of organic products is a barrier for some consumers. LÄS MER
3. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER
4. The Road Towards Service-Integrated Offerings for Product-Centred Manufacturing Firms : A Case Study within Husqvarna
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In recent years there has been an increase in servitisation amongst manufacturing firms. Change could be inevitable to stay competitive in this fierce innovative environment and is therefore an ongoing topic that needs to be addressed. LÄS MER
5. Consumer attitudes towards blockchain food traceability technology in Sweden
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The research utilizes a Discrete Choice Experiment to assess consumer preferences and determine blockchain-based food traceability's relative importance and utility in the food purchasing process. The study specifically tests five selected attributes of olive oil, including price, organic label, olive oil type, country of origin, and blockchain traceability. LÄS MER