Sökning: "Presentations"

Visar resultat 1 - 5 av 294 uppsatser innehållade ordet Presentations.

  1. 1. Miljön och materialets betydelse när sex Reggio Emiliaförskolor presenterar sin verksamhet : En retorisk analys av sex förskolors hemsidor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Karin Sundqvist; Jessica Näslund; [2019]
    Nyckelord :Reggio Emilia; rhetoric; rhetorical text analysis; the environment as the third pedagogue; the competent child; the hundred languages; ethos; pathos; logos.; Reggio Emilia; retorik; retorisk textanalys; miljön som den tredje pedagogen; det kompetenta barnet; de hundra språken; ethos; pathos; logos.;

    Sammanfattning : The aim of the study is to conduct a qualitative rhetorical analysis of websites where Reggio Emilia-inspired preschools present their pedagogy to gain increased knowledge of the content that is written, focusing on the environment and materials. The environment is important in the Reggio Emilia pedagogy and they are convinced that the environment is of great importance for children's play, interaction, and upbringing into a democratic society. LÄS MER

  2. 2. Vad publicerar en partiledare på Instagram?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Furin; Sofi Viebke; [2019]
    Nyckelord :Politisk kommunikation: strategisk kommunikaiton: personalisering: självpresentation: kvalitativ analys: sociala medier: Instagram: svenska politiker.; Social Sciences;

    Sammanfattning : What does a political party leader post on Instagram? A qualitative study of political personalization on Instagram The purpose of this study was to explore the phenomena Personalization in relation to Strategic Political Communication and Social Media. Through an analysis of four Swedish political party leaders usage of the social media platform Instagram, this study aimed to find potential patterns of Political Personalization within a Swedish context. LÄS MER

  3. 3. Automatisering av aktiv lyssnare processen inom examensarbetesseminarium : En utökning av lärplattformen Canvas

    Kandidat-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Karim Kuvaja Rabhi; [2019]
    Nyckelord :Canvas RESTful API; Ruby; automatization; digitalization; active listener; Canvas RESTful API; Ruby; automatisering; digitalisering; aktiv lyssnare;

    Sammanfattning : I dagsläget när studenter från Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) ska genomföra en examensarbetspresentation ska det finnas aktiva lyssnare på plats. Aktiva lyssnare är andra studenter som också utför examensarbeten och som lyssnar på presentationen och ställer frågor. LÄS MER

  4. 4. "Redovisning... hjärtat dunkar nästan sönder" : en intervjustudie om talängsliga elever och muntliga presentationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier; Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Kristina Bergström Meijer; Jenny Rönnlund; [2019]
    Nyckelord :Talängslan; muntliga presentationer; bedömning; eleverfarenheter; speciallärarinsatser;

    Sammanfattning : Oral communication has a central function in society. School has therefore a central role to develop students' public speaking. LÄS MER

  5. 5. Den nordliga Orienten : En granskning av samisk historia i digitala läromedel ämnade för grundskola och-, gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Johan Slettemo; [2019]
    Nyckelord :Sami; history; digital teaching materials; secondary school; primary school; stereotypes; orientalism; Samerna; Historia; Digitala läromedel; Gymnasiet; Högstadiet; Stereotyper; Orientalism;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to analyse how Samí history is portrayed in six digital teaching materials. The six teaching materials are intended for both primary school and secondary school. LÄS MER