Sökning: "Prestandaoptimering"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet Prestandaoptimering.
6. Performance Optimization of Signal Processing Algorithms for SIMD Architectures
Master-uppsats, KTH/ReglerteknikSammanfattning : Digital Signal Processing(DSP) algorithms are widely implemented in real time systems.In fields such as digital music technology, many of these said algorithms areimplemented, often in combination, to achieve the desired functionality. When itcomes to implementation, DSP algorithms are performance critical as they havetight deadlines. LÄS MER
7. Improving Quality of Experience through Performance Optimization of Server-Client Communication
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknikSammanfattning : In software engineering it is important to consider how a potential user experiences the system during usage. No software user will have a satisfying experience if they perceive the system as slow, unresponsive, unstable or hiding information. LÄS MER
8. Performance Optimisation of Discrete-Event Simulation Software on Multi-Core Computers
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : SIMLOX is a discrete-event simulation software developed by Systecon AB for analysing logistic support solution scenarios. To cope with ever larger problems, SIMLOX's simulation engine was recently enhanced with a parallel execution mechanism in order to take advantage of multi-core processors. LÄS MER
9. Utvärdering av prestandaoptimeringsverktyg för Android
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : På senare tid har smarta mobila enheter fått en allt större roll i vardagen och det finns en uppsjö av applikationer till dessa. Den som är uppmärksam kan upptäcka att prestandan och användarupplevelsen kan variera kraftigt mellan olika applikationer. LÄS MER
10. Prestandaoptimering av spelet Go Supernova
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : Som underlag för den här rapporten använder vi oss av vårtspel Go Supernova. Det är skrivet i Java med hjälp avramverket LibGDX. LÄS MER