Sökning: "Price Behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 359 uppsatser innehållade orden Price Behavior.

  1. 1. Punktskatt på sockerhaltiga drycker och dess inverkan på konsumtionsbeteende

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Beata Malmström; Alice Törnqvist; [2021-03-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis studies the relationship between consumption and the price level of sugary drinks, to examine whether an imposed excise tax on soft drinks will affect consumption behavior. By studying this relationship, an excise tax to reduce consumption to a recommended, healthy level has been calculated. LÄS MER

  2. 2. End-to-end latency and cost impact of function segregation and customized memory allocation in FaaS environments

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Desireé Fredriksson; [2021]
    Nyckelord :FaaS; Function as a service; Serverless;

    Sammanfattning : Function as a service (FaaS) is a type of serverless cloud computing intended to facilitate development by abstracting away infrastructural management, and offer a more flexible, pay-as-you-go billing model based on execution time and memory allocation. FaaS functions are deployed to the cloud provider as either single units, or chained to form a pipeline of multiple functions that call each other. LÄS MER

  3. 3. Adoption of Disruptive Technologies : Exploratory research into consumer attitude formation regarding Bitcoin adoption

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonathan Saénger; Sahlin Marcus; Uhler Chris; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; Bitcoin; Investors; ABC model; Attitude functions; Interviews; Thematic analysis;

    Sammanfattning : Attitudes are based on motivations and are formed in anticipation that the person will handle similar information at a later date. Attitudes are, therefore, necessary collections of pre-determined behavioral intents toward certain information (Solomon et al., 2016). LÄS MER

  4. 4. Amazon i Sverige – vad väntar nu? : En uppsats om Amazons etablering i Sverige och hur den kan komma att påverka svensk e-handelsmarknad och dess aktörer.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Louisa Tornberg; Nina Lovric; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker vi hur Amazons etablering i Sverige kan komma att påverka den svenska e-handelsmarknaden och dess e-handelsaktörer. Utifrån tidigare litteratur, teorier och dagsempiri har vi identifierat fem konkurrenskraftiga faktorer – vilket är att lösa kundens sökkostnadsproblem bättre än andra, (överlägsen) teknologi, stordriftsfördelar, nätverkseffekter och strategiskt beteende - som bidrar till en aktörs konkurrenskraftiga ställning på e-handelsmarknaden. LÄS MER

  5. 5. Possibilities and challenges for expanding the electric vehicle adoption: A case study of Swedish consumers’ perception of electric vehicles

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Erica Olsson; [2021]
    Nyckelord :electric vehicle; consumer adoption; sustainability; diffusion of innovation; ICE vehicle.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Electric cars are by many considered a sustainable solution to the ever-growing demand for road vehicles and fuel. The transportation sector is responsible for almost a third of the total greenhouse gas emissions globally and approximately 80% of these emissions can be attributed to road vehicles. LÄS MER