Sökning: "Price Behavior"

Visar resultat 21 - 25 av 454 uppsatser innehållade orden Price Behavior.

  1. 21. Risk Assessment of Digital Assets – Insurance Applications in Cryptocurrencies and NFTs

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Roberto Delgado Ferrezuelo; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; NFTs; private key; phishing; floor price; rarity; cold wallet; hot wallet; risk premium; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The aim of the project is to develop a framework for an insurance policy for digital assets. The project comprised several stages, starting with the identification of risks associated with these assets. Policyholders were then categorized into two groups based on a predefined rating factor. LÄS MER

  2. 22. Hur påverkar min personlighet mitt returbeteende? : En kvantitativ studie om femfaktorteorin, opportunistiska och legitima returbeteenden

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Olsson Dahl; Amanda Ek; [2023]
    Nyckelord :Personality; Personality dimensions; Returns; Return behavior; Big-Five model; Opportunistic return behavior; Legitime return behavior; Personlighet; Personlighetsdimensioner; Returer; Returbeteende; Femfaktorteorin; Opportunistiskt returbeteende; Legitimt returbeteende;

    Sammanfattning : De senaste åren har den digitala utvecklingen lett till stor utveckling inom konsumenters köpbeteenden online. I takt med att det uppkommit fler aktörer på marknaden har e-handelsföretag konkurrerat inom pris, fraktalternativ och andra kostnader för att underlätta köpupplevelsen för kunder. LÄS MER

  3. 23. Konsumenters insikt med hållbar klädkonsumtion : En fallstudie om vilka strategier som kan främja hållbara konsumtionsvanor i modebranschen

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ikram Rahmoun; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har negativ inverkan på miljön och människor. I dagsläget produceras allt för mycket kläder och eftersom trender förändras i enhastig takt blir resursutnyttjandet av kläder väldigt lågt. LÄS MER

  4. 24. Faktorer som påverkar studenters köpvanor i matbutiken -En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Amanda Ström; Lovisa Åhlvik; [2023]
    Nyckelord :Studenter; matvanor; köpvanor; matbutiken; försäljningsstrategier; köpbeteende;

    Sammanfattning : Bakgrund Att börja på universitet eller högskola kan vara en livshändelse där omfattande förändringar sker och nya vanor etableras. Rapporter har visat att unga vuxna generellt äter mindre frukt och grönsaker och mer utrymmesmat. LÄS MER

  5. 25. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2023]
    Nyckelord :Fashion; Consumer Behavior; Buyer Journey; Involvement; Perceived Value; Mode; konsumentbeteende; köpresa; engagemang; upplevt värde;

    Sammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER