Sökning: "Price Differentiation"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden Price Differentiation.

  1. 1. Understanding Green Bonds: An Empirical Study on Shareholder Value of Green Bonds and its Application in Corporations

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Alma Friberg; Alice Ålund; [2023]
    Nyckelord :Green Bonds; Sustainable Finance; Signaling; Corporate Sustainability;

    Sammanfattning : In this paper, we conduct an event study to understand how equity investors react to the issuance of a corporate green bond. Furthermore, we interview five Swedish public companies that have issued green bonds. Our results from our event study indicate that there is no significant share price reaction concerning the issuance. LÄS MER

  2. 2. Bedömning av enskilda trafikimmissioners marknadsvärdepåverkan på småhus vid anläggning, omläggning och breddning av väg.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Elenie Beyene; [2023]
    Nyckelord :Environmental damage; market reduction; property value; property valuation; assessment. Miljöskada; företagsskada; marknadsvärdeminskning; fastighetsvärdering; bedömning.; Technology and Engineering; Law and Political Science;

    Sammanfattning : During the construction, realignment, or widening of roads, various disturbances can occur that affect the market value of nearby properties. These disturbances typically include things such as increased noise, vibration, changes in soil conditions, increased sensitivity to wind, and all contibute to severe disruption of the property. LÄS MER

  3. 3. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Egertz; Sandra Hedvåg; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; differentiering; padelanläggningar; kundrelation; konkurrens;

    Sammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg  Handledare: Olga Rauhut Kompaniets  Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens  Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad.  Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad?  Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  4. 4. I Don’t Know Who Was the Reason for This War, But I Know Who Paid the Price: Unpacking Marginalized Positionalities in the Contemporary Yemeni Civil War

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Kaja Simmen; [2022]
    Nyckelord :Yemen; Bodies; Conflict; Experiences; Marginalization; Power; Resistance; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores the lived experiences of Yemeni individuals with marginalization in context of the contemporary civil war. Experiences on the margin are approached from a multifaceted framework which allows for a contextual understanding of how Yemeni bodies face social, political and economic exclusion. LÄS MER

  5. 5. Power of Your Choice - An Empirical Study of Origin-Specified Electricity Contracts in Sweden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Isa Diamant; [2021]
    Nyckelord :Renewable electricity; renewable price premium; Swedish electricity market; horizontal product differentiation; vertical product differentiation.; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study some aspects of origin-specified electricity contracts in Sweden. Consumers may choose a contract for which the electricity is specified to originate from for example renewable resources, or from one exclusive energy source such as solar, wind, hydroelectric or nuclear power. LÄS MER