Sökning: "Price premium"

Visar resultat 11 - 15 av 209 uppsatser innehållade orden Price premium.

  1. 11. Storskogen's portfolio diversification - A strategy for prosperity?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Markus Johan Willem Ransved Nilsson; Gustaf Frumerie; [2023]
    Nyckelord :Serial acquirer; M A; Growth; Value Creation; Book-runners;

    Sammanfattning : This case study provides an in-depth description of the fast-paced M&A compounder Storskogen which has received noticeable media attention since its IPO in October 2021. Through examining the market sentiment surrounding the public market entry, the underwriting process, and its business model, potential reasons for its volatile and relatively poor stock performance are put forward. LÄS MER

  2. 12. Environmental performance and sovereign bond yields: Evidence from emerging markets

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Kristin Unga; [2023]
    Nyckelord :sovereign yields; environmental performance; principal component analysis; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis analyses if investors price a country’s environmental (E) performance into sovereign bond yields. The sample consists of 17 emerging countries from 2011 to 2020. LÄS MER

  3. 13. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Hannah Olsson; Jenny Paulsson; [2023]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Sociala medier; Strategier; Engagemang; Prispåverkan; Försäljningstid; Instagram;

    Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER

  4. 14. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ana Ristic; Lina Jörnhammar; Tove Höög; [2023]
    Nyckelord :brand; branding; brand identity; product mix; premium brand; fashion industry; varumärke; varumärkesbyggande; premiumvarumärke; varumärkesidentitet; produktmix; modeindustrin;

    Sammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER

  5. 15. What is the feasibility of using Power Purchase Agreements as a green electricity sourcing method for a large industrial company? : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Oskar Andersson; Fredrik Lindblad; [2023]
    Nyckelord :Power Purchase Agreements; Sourcing; Industrial Company; Green Electricity; Renewable Energy; PPA; Power Purchase Agreement; Uppköp; Industriellt bolag; Grön elektricitet; Förnyelsebar energi; PPA;

    Sammanfattning : With the increasing volatility on electricity markets and a growing emphasis on sustainability, renewable electricity has gained significant attention from corporate entities seeking to secure their green energy supply. Among the various methods available for securing green electricity, one method on the rise is Power Purchase Agreements (PPA). LÄS MER