Sökning: "Price promotion"
Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade orden Price promotion.
1. Non-industrial private forest owners’ harvesting decisions : An empirical study of forest owners’ harvesting decisions in Norrbotten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The forest plays a large role both nationally and internationally towards a sustainable planet. Therefore, understanding non-industrial private forest owners’ preferences is important to achieve the environmental targets, since they are a large ownership group in Sweden. LÄS MER
2. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER
3. Egna märkesvaror och e-handel inom dagligvarumarknaden : Förbättring eller försämring av konkurrensen när egna märkesvaror och e-handel tar marknadsandelar?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Den svenska dagligvarumarknaden kännetecknas av en oligopolmarknad med hög marknadskoncentration. Marknaden domineras av tre aktörer som tillsammans utgör 90% av dagligvarumarknaden. Detta medför att kritik riktats mot dagligvarumarknaden när priserna stigit med mer än 20% i jämförelse med den generella prisökningen på 10%. LÄS MER
4. A legislative analysis of the legal framework governing restrictive business practices: A comparative study of the European Union and The Gambia
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Competition policy is important for the promotion of fair competition, preventing abuse of market power and protecting consumer and business interests. It is thus an area that builds and moulds itself according to the fabric or structure of society and eventually evolves by habitually adjusting to the dynamics of government economies. LÄS MER
5. Study On The Interaction Between Green Marketing Mix Element And Consumer Purchase Intention Of The Hotel Industry In Sri Lanka.
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The main purpose of this study is to evaluate the interaction between the green marketingmix elements and consumer’s purchase intention with reference to hotels in coastal beltin Sri Lanka. This study shows Green Product, Green Price, Green Distribution, andGreen Promotion influence consumer’s purchase intention. LÄS MER