Sökning: "Price sales ratio"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Price sales ratio.

  1. 1. Double Machine Learning for Insurance Price Optimization

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jakob Kristiansson; [2023]
    Nyckelord :DML; Double Machine Learning; Price Optimization; Insurance Pricing; DML; Dubbel Maskininlärning; Prisoptimering; Försäkringsprissättning;

    Sammanfattning : This thesis examines how recent advances in debaised machine learning can be used for estimating price elasticities of demand within the automotive insurance field. Traditional methods such as generalized linear model (GLM) to estimate demand has no way of ensuring there are no biases in the underlying data selection, especially when the confounding variables are many. LÄS MER

  2. 2. Is it possible to forecast which firms will be shorted? : Evidence from S&P 500

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Joakim Mårs; Tobias Stark; [2022]
    Nyckelord :Short selling; S P 500; fundamental ratios; abnormal returns; OLS regression; significance levels; forecasts; institutional ownership;

    Sammanfattning : This thesis aims to examine whether it is possible to forecast which firmswill be shorted. To do this a regression was constructed using a sample of thecompanies currently included in S&P 500. LÄS MER

  3. 3. Customers & Innovation as Share Price Determinants of The Cloud's New Cornerstone

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Oscar Milebratt; Oscar Holmbergh; [2021]
    Nyckelord :Software-as-a-Service; Subscription-based enterprises; Earnings per share; Research and development; Customer Acquisition Cost;

    Sammanfattning : This paper examines the effect of revenue, customer acquisition cost, research and development expenses, and earnings per share on the share price movements of SaaS companies listed on the New York Stock Exchange or Nasdaq. Additionally, the report explores if the metrics explanatory power varies between large SaaS companies (market capitalization > 10 billion USD) and mid- and small-cap companies (market capitalization < 10 billion USD). LÄS MER

  4. 4. Drivers of Share Price Movements When Earnings are Negative: A Study on SaaS Companies

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Hadir Hanna; Mabast Baban; [2020]
    Nyckelord :Software-as-a-Service; Share Price; Valuation Multiples; EPS; Investor Sentiment;

    Sammanfattning : This paper examines the drivers of share price movements for Software-as-a-Service (SaaS) companies for the period 2014-2019 by including financial fundamentals and valuation multiples in a regression analysis. The primary purpose of this paper is to provide valuable findings for practitioners to base their investment decisions upon when investing in SaaS companies. LÄS MER

  5. 5. Resultatmanipulering inför fusioner och förvärv på nordiska kapitalmarknader

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Lewenhaupt; Jesper Wolters; [2020]
    Nyckelord :Earnings Management; Mergers and Acquisitions M A ; Discretionary Accruals; Information Asymmetry; Stock mergers; Jones Modell; Resultatmanipulering; Fusioner och förvärv M A ; Diskretionära periodiseringar; Informationsassymetri; Aktiefinansierade förvärv; Jones-Modellen;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera periodiseringsbaserad resultatmanipulering inför fusioner och förvärv på den nordiska kapitalmarknaden mellan åren 2010 och 2019. Tidigare studier har funnit resultatmanipulering vid aktiefinansierade förvärv, men inte vid kontant betalda förvärv. LÄS MER