Sökning: "Pricerunner"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Pricerunner.
1. Product Matching Using Image Similarity
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : PriceRunner is an online shopping comparison company. To maintain up-todate prices, PriceRunner has to process large amounts of data every day. The processing of the data includes matching unknown products, referred to as offers, to known products. LÄS MER
2. What does a search fund say it does to create value?
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : In this paper we identify what a search fund says it does to create value for its investors and the relative importance of the value creating activities according to a search fund. We examine this through a case study of NS Intressenter and its acquisition of PriceRunner. LÄS MER
3. Exploring a personal property pricing method in insurance context using multiple regression analysis
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : In general, insurance companies and especially their clients face long and complicated claims processes where payments rarely, and almost reluctantly, are made the same day. A part of this slow moving procedure is the fact that in some cases the insurer has to value the personal property themselves, which can be a tedious process. LÄS MER
4. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER
5. Prisjämförelsesajters betydelse för e-handlare och deras konsumenter : En studie av prisjämförelsesajters roll i samspelet mellan Internerbaserade återförsäljare av hemelektronik och deras konsumenter
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det finns idag ett väldigt stort urval av återförsäljare som agerar på Internet och dessa kan vid en första anblick te sig väldigt svåra att överskåda för konsumenter inför ett köp. Prisjämförelsesajter finns därför som en konsumentguide som med sina sökfunktioner snabbt hjälper konsumenter att hitta återförsäljare med de billigaste priserna samt även tillhandahåller information om såväl produkter som återförsäljare. LÄS MER