Sökning: "Pricerunner"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Pricerunner.

  1. 1. Product Matching Using Image Similarity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Melker Forssell; Gustav Janér; [2020]
    Nyckelord :AI; ML; Triplet Loss; SNN; Machine Learning; Artificiall Intelligence; Similarity Learning; Metric Learning; Computer Vision; Product Matching; Image Matching;

    Sammanfattning : PriceRunner is an online shopping comparison company. To maintain up-todate prices, PriceRunner has to process large amounts of data every day. The processing of the data includes matching unknown products, referred to as offers, to known products. LÄS MER

  2. 2. What does a search fund say it does to create value?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Martin Schönning; Joar Jansson; [2020]
    Nyckelord :search funds; private equity; acquisition entrepreneurship; entrepreneurship; entrepreneurial finance;

    Sammanfattning : In this paper we identify what a search fund says it does to create value for its investors and the relative importance of the value creating activities according to a search fund. We examine this through a case study of NS Intressenter and its acquisition of PriceRunner. LÄS MER

  3. 3. Exploring a personal property pricing method in insurance context using multiple regression analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Rasmus Guterstam; Vidar Trojenborg; [2019]
    Nyckelord :Applied Mathematics; Multiple Linear Regression; Insurance; Pricing; Valuation; Claims; Smartphone; Actual Cash Value; Tillämpad Matematik; Multipel Linjär Regression; Försäkring; Prissättning; Värdering; Försäkringsärende; Verkligt Kontant Värde;

    Sammanfattning : In general, insurance companies and especially their clients face long and complicated claims processes where payments rarely, and almost reluctantly, are made the same day. A part of this slow moving procedure is the fact that in some cases the insurer has to value the personal property themselves, which can be a tedious process. LÄS MER

  4. 4. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; SOFIA JIRESKOG; [2010]
    Nyckelord :arketing; attitudes and buyers behavior; young consumers;

    Sammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER

  5. 5. Prisjämförelsesajters betydelse för e-handlare och deras konsumenter : En studie av prisjämförelsesajters roll i samspelet mellan Internerbaserade återförsäljare av hemelektronik och deras konsumenter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Isaksson; Ola Stridh; [2008]
    Nyckelord :consumer empowerment; e-handel; e-relation; hemelektronik; köpbeslutsprocess; Internetmarknadsföring; PriceRunner; Prisjakt; prisjämförelsesajter; word of mouth; STS;

    Sammanfattning : Det finns idag ett väldigt stort urval av återförsäljare som agerar på Internet och dessa kan vid en första anblick te sig väldigt svåra att överskåda för konsumenter inför ett köp. Prisjämförelsesajter finns därför som en konsumentguide som med sina sökfunktioner snabbt hjälper konsumenter att hitta återförsäljare med de billigaste priserna samt även tillhandahåller information om såväl produkter som återförsäljare. LÄS MER